Kommuniké från extra bolagsstämma

Stockholm, 2011-11-17 10:51 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Aktieägare i Paradox Entertainment AB (publ) höll extra bolagsstämma torsdagen den 17 november 2011 i Stockholm. Stämman godkände styrelsens förslag om nyemission av aktier med företrädesrätt för aktieägarna samt nödvändiga ändringar i bolagsordningen för att möjliggöra emissionen.

Genom emissionen kommer högst 44 622 465 aktier emitteras till en teckningskurs om 0,4 SEK per aktie. Vid fullteckning kommer nyemissionen därmed inbringa en emissionslikvid om cirka 17,8 miljoner kronor före emissionskostnader. Bolagets aktiekapital kan ökas med högst 4 462 246,50 SEK genom emissionen.

Varje ägare av aktier i Bolaget äger företrädesrätt att teckna nya aktier i förhållande till det antal aktier innehavaren förut äger, där innehav av en (1) befintlig aktie i Bolaget föreslås ge rätt att erhålla en (1) teckningsrätt och att en teckningsrätt ger rätt att teckna en (1) ny aktie.

Prospekt kommer att offentliggöras inom kort.

Paradox Entertainment AB
Paradox Entertainment utvecklar och licensierar sitt rättighetsbibliotek genom att generera intäkter från olika former av underhållning, till exempel film-, tv-, spel-, förlag- och leksaksindustrierna. Företaget äger bland annat välkända rättigheter som Conan the Barbarian, Kull of Atlantis, Solomon Kane, Mutant Chronicles, samt Robert E. Howards samlade verk. Bolaget representerar även andra rättighetsinnehavare som licensagent. Därutöver producerar, samproducerar och –finansierar bolaget filmer för en global marknad. Verksamheten drivs till stor del genom helägda Paradox Entertainment Inc, baserat i Los Angeles, USA. Paradox Entertainment AB handlas på NASDAQ OMX-listan First North Premier (PDXE, SE0000598054) med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Fredrik Malmberg,
         Tel: +1 (323) 655-1700, Mob: +1 (310) 663-3214