RAMIRENT TANSKA VAHVISTAA ASEMAANSA SUUR-KÖÖPENHAMINAN ALUEELLA HANKKIMALLA RAKENNUSTELINE-LIIKETOIMINTAA

Tanskalaisen rakennusyrityksen MT Højgaard A/S:n tytäryhtiö, rakennuskonevuokraamo Ajos A/S on myynyt rakennustelineliiketoimintansa Ramirent Tanskalle. Samassa yhteydessä Ramirent Tanska myi henkilö- ja tavarahissi yksikkönsä Ajokselle. Tuoteportfolion vahvistaminen telineratkaisuilla lujittaa Ramirentin asemaa Suur-Kööpenhaminan alueella.

“Ajos on johtava rakennustelineiden vuokraaja Suur-Kööpenhaminan alueella. Hankkimamme rakennustelineratkaisut täydentävät Ramirentin tarjontaa erityisesti saneerauksissa ja sääsuojauksissa, joissa haluamme vahvistaa asemaamme”, sanoo Erik HØi, johtaja, SVP Ramirent Tanska. ”Myös Ajosin rakennustelineasiakkaat hyötyvät Ramirentin kattavasta dynaamisten vuokrausratkaisujen valikoimasta”.

Ajosin rakennustelineyksikön 80,000 m2 kapasiteetin hankinnalla Ramirentista tulee yksi Tanskan kuudesta suurimmasta rakennustelinevuokraajasta. Yksikkö sijaitsee Avedøre Holmessa Hvidovressa ja työllistää 26 rakennustelineratkaisujen asiantuntijaa.

Ramirent on Tanskan johtava rakennuskonevuokraaja. Ramirent Tanskan liikevaihto oli 36 miljoonaa euroa vuonna 2010, toimipisteitä on 21.

Lisätietoja:

Erik Høi, toimitusjohtaja, Ramirent Tanska, puhelin: +45 40 40 22 04

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2010 konsernin liikevaihto oli 531 miljoonaa euroa. Konsernilla on 3.250 työntekijää 412 toimipaikassa 13 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa.

Ajos A/S, rakennusyritys MT Højgaard A/S:n tytäryhtiö, vuokraa nostureita, henkilö- ja tavarahissejä, telineitä sekä työmaatiloja ja kontteja rakennus-, yhdyskunta- ja saneerausrakentamisen projekteihin kaikkialla Tanskassa. MT Højgaard A/S on Tanskan johtava rakennus- ja yhdyskuntarakennusyritys, joka toimii yhteistyössä tanskalaisten ja kansainvälisten asiakkaidensa kanssa.

NASDAQ OMX Helsinki Oy

www.ramirent.com