RAMIRENT HANKKII VUOKRAUSKONELIIKETOIMINNAN RUOTSISSA

Vantaa, 2011-12-13 15:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent ostaa Ruotsissa sijaitsevan räätälöityihin tiloihin erikoistuneen konevuokraamon Consensus Entreprenad AB:n. Yrityksellä on noin 2,8 miljoonan euron vuosittainen liikevaihto ja sillä on kahdeksan työntekijää.

Konevuokraamo Consensus perustettiin vuonna 1993 ja se on erikoistunut räätälöityihin ja liikuteltaviin tiloihin. Yritys toimii yhdessä toimipisteessä Karlskogassa ja on johtava toimija paikallisella markkinallaan sekä teollisuusasiakkaiden parissa myös muualla Ruotsissa.

”Me toivotamme Consensuksen tervetulleeksi Ramirent-tiimiin ja olemme iloisia saadessamme uutta osaamista kuin myös toiminnan laajentumisesta Karlskogan alueelle”, sanoo Ramirent Ruotsin toimitusjohtaja Peter Dahlsten. ”Yritysosto vahvistaa strategiamme mukaista tuotevalikoimaa teollisuusasiakkaille”.

”Meille oli tärkeää löytää vahva omistaja, jotta tulevaisuudessa voimme kehittyä edelleen ja parantaa asiakassuhteitamme. Ramirent antaa meille parhaimmat mahdollisuudet tarjota asiakkaillemme laajemman valikoiman tuotteita ja palveluita kuin myös parantaa niiden saatavuutta”, sanoo Tommy Boström, Consensus Entreprenad AB:n toimitusjohtaja.

Ramirent on toiseksi suurin konevuokrausalan yritys Ruotsissa. Sen liikevaihto vuonna 2010 oli 145 miljoonaa euroa ja sillä on 81 toimipistettä ympäri maan.

Peter Dahlsten, toimitusjohtaja, Ramirent Ruotsi, puh. +46 31-57 84 32

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2010 konsernin liikevaihto oli 531 miljoonaa euroa. Konsernilla on 3.250 työntekijää 412 toimipaikassa 13 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa.

www.ramirent.com