Forventning til årsresultat 2011

Hellerup, 2011-12-20 19:41 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- I forbindelse med offentliggørelse af delårsrapporten for 3. kvartal 2011 tilkendegav foreningen en forventning til årets resultat før værdiregulering og finansielle poster i niveauet 50 mio. kr.

Driften af foreningens ejendomsportefølje har udviklet sig som forventet i fjerde kvartal, og forventningen til årets resultat før værdireguleringer og finansielle poster er derfor uændret.

Foreningens bestyrelse har med bistand fra eksterne valuarer foretaget en vurdering af værdien af Foreningens ejendomsportefølje pr. ultimo året. Årets værdireguleringer forventes at udgøre netto ca. -31 mio. kr., svarende til en nedskrivning på 3 pct., således at ejendomsbalancen herefter udgør 1.114 mio. kr.

Efter skat forventer bestyrelsen for hele 2011 et resultat i niveauet 2 mio. kr. Medlemmernes formue vil herefter udgøre 357 mio. kr. og Loan to Value 66 pct.  Foreningens indre værdi forventes herefter at blive ca. 101 kr. pr. bevis ultimo året.

I forhold til Foreningens indre værdi på 97,29 kr. pr. bevis primo året forventes således en stigning i indre værdi pr. bevis for hele året på ca. 4,3 pct. Årsagen til stigningen i indre værdi er primært det af Foreningen gennemførte tilbagekøbsprogram.

Foreningen har indtil nu i 2011 tilbagekøbt i alt 187.291 beviser under de to tidligere annoncerede tilbagekøbsprogrammer. Den gennemsnitlige kurs for de tilbagekøbte beviser har været 39,90.

Der udestår herefter tilbagekøb for op til 4,6 mio. kr. i perioden frem til den 22. marts 2012.

Meddelelse om Foreningens årsrapport for 2011 forventes offentliggjort den 22. marts 2012.

For yderligere oplysninger venligst kontakt:
         bestyrelsesformand Niels Roth, 40 11 02 11
         direktør Lars Frederiksen, 70 27 17 88