Metsäliiton Puutuoteteollisuus uudistaa organisaatiotaan

Metsäliitto Puutuoteteollisuus lehdistötiedote 5.1.2012

Metsäliiton Puutuoteteollisuuden organisaatiota täsmennetään ja vastuita selkeytetään toiminnan sujuvuuden lisäämiseksi. Muutosten tavoitteena on lisäpanostus puurakentamisen edistämiseen sekä suoraviivaisempi ja tehokkaampi organisaatio.

Eurooppalaisten rakennusmääräysten tiukkenevat energiatehokkuusvaatimukset edistävät puun kilpailukykyä verrattuna kilpaileviin materiaaleihin asuin-, liike- ja korjausrakentamisessa. ”Metsäliiton Puutuoteteollisuuden kilpailukyky perustuu monipuoliseen tuote- ja palveluvalikoimaan sekä pohjoisen puun korkeaan laatuun ja ominaisuuksiin kestävänä, keveänä ja esteettisenä materiaalina”, toimialajohtaja Timo Karinen sanoo.

Puutuoteteollisuuden liiketoiminta jakaantuu jatkossa kolmeen liiketoimintalinjaan: Rakentamisen tuotteet, Vanerituotteet sekä Saha- ja jalostetuotteet.
Johtoryhmän jäseneksi ja Rakentamisen tuotteet -liiketoimintalinjan johtajaksi on nimitetty insinööri Ari Tiukkanen (50). Tiukkanen aloittaa tehtävässään viimeistään toukokuussa 2012. Ari Tiukkanen on viimeksi toiminut Revenio Groupiin kuuluvan Icare Finland Oy:n toimitusjohtajana. Aiemmin Tiukkanen on toiminut pitkään Metsäliiton Puutuoteteollisuudessa Kerto-liiketoiminnan johtajana.
Saha- ja jalostetuotteet -liiketoimintalinjasta vastaa Joni Lukkaroinen. Vanerituotteet-liiketoimintalinjaa johtaa Lasse Wikström.

Metsäliiton Puutuoteteollisuuden johtoryhmään kuuluvat edellä mainittujen lisäksi Atte Ailio (talous ja strategia), Juha Kauppila (HR) ja Timo Kouri (logistiikka, hankinta ja T&K).

Lisätiedot:
Toimialajohtaja Timo Karinen, Metsäliiton Puutuoteteollisuus, puh. 010 465 4173
Viestintäpäällikkö Olga van Iterson, Metsäliiton Puutuoteteollisuus, puh.