Hovedtal for 2011 for Investeringsforeningen SmallCap Danmark

Investeringsforeningen SmallCap Danmarks bestyrelse har behandlet en foreløbig opgørelse af resultatet for 2011, hvorfra følgende kan fremhæves:

• Foreningens afkast for 2011 blev -27,1%, svarende til et tab på 50 mio. kr.
  • Årets afkast og resultat afspejler de vanskelige aktiemarkedsforhold i 2011. Danske small cap aktier (KFMX indekset) faldt i 2011 med 25,8% og danske large cap aktier (C20 indekset) faldt med 14,8%.
  • De største positive bidrag til årets resultat kom fra investeringerne i Satair (+4,8 mio. kr.), Brdr. Hartmann (+2,4 mio. kr.) og Greentech Energy Systems (+1,1 mio. kr.). De største tab kom fra investeringerne i DLH (-12,2 mio. kr.), IC Companys (-9,6 mio. kr.) og Topsil Semiconductor Materials (-8,8 mio. kr.).
  • Antallet af cirkulerende beviser steg i 2011 med 4% til 20.839 stk.
  • Foreningens formue udgjorde d. 31. december 2011 139 mio. kr., svarende til en indre værdi pr. bevis på 6.665 kr.
  • Henset til det negative resultat vil bestyrelsen indstille til generalforsamlingen at der ikke udloddes udbytte for 2011.

Årsrapporten for 2011 forventes offentliggjort d. 23. marts 2012.

Investeringsforeningen SmallCap Danmark

Jan O. Frøshaug Christian Reinholdt