Konverteringskurs for statsligt kapitalindskud

Oslo Børs

15. februar 2012

Konverteringskurs for statsligt kapitalindskud
Ved selskabsmeddelelse af 25. januar 2012 anmodede Vestjysk Bank A/S den Danske Stat om at udnytte retten til at konvertere 20 pct. af det af banken optagne statslige kapitalindskud, svarende til kr. 287,6 mio., med tillæg af påløben ikke-betalt kuponrente, til aktiekapital i henhold til Aftale om Statsligt Kapitalindskud.

I henhold til Aftalen om Statsligt Kapitalindskud fastsættes konverteringskursen som markedskursen for bankens aktier, som fastsat i en vurderingsrapport udarbejdet af en vurderingsmand udpeget af FSR – danske revisorer.

Banken har i dag modtaget vurderingsrapporten fra den udpegede vurderingsmand, som har fastsat konverteringskursen til kurs 209, svarende til en pris på kr. 20,90 pr. aktie á nominelt kr. 10. Vurderingsrapporten er vedhæftet denne selskabsmeddelelse.

Konverteringskursen medfører, at den Danske Stat i alt vil modtage 14.177.995 stk. nye aktier á nominelt kr. 10, heraf 13.760.765 stk. nye aktier á nominelt kr. 10 ved konvertering af hovedstolen på kr. 287,6 mio. samt 417.230 stk. nye aktier á nominelt kr. 10 ved konvertering af påløben ikke-betalt kuponrente på ca. kr. 8,7 mio.

Staten vil på baggrund af konverteringen opnå en ejerandel på 53,14 pct. af bankens samlede aktiekapital og stemmerettigheder. Herudover vil Finansiel Stabilitet A/S efter konverteringen besidde 2,25 pct. af bankens samlede aktiekapital og stemmerettigheder.

Konverteringen forventes gennemført den 20. februar 2012.

vestjyskBANK

Frank Kristensen