Halvårsmeddelelse 2010/2011

First North meddelelse nr. 1 – 29. februar 2012

Halvårsmeddelelse for KIF Håndbold Elite A/S

KIF Håndbold Elite A/S´ ureviderede perioderegnskab for første regnskabshalvår (1/7 – 31/12 - 2011) viser en omsætning på 6.840 t.kr. samt et EBITDA på -4.957 t.kr. Resultatet efter skat er -4.876 t.kr. Ledelsen anser periodens resultat for utilfredsstillende.

Til sammenligning var omsætningen i henhold til det ureviderede perioderegnskab for andet halvår 2010 på 11.356 t.kr., EBITDA var på -6.082 t.kr. og resultat efter skat var på -5.285 tkr. Årsagen til den faldende omsætning kan forklares med to væsentlige ændringer.

• Selskabet har ændret sine principper for periodisering, hvilket reducerer omsætningen med ca. 2.500 t.kr. Omsætningen i 2. halvår vil blive tilsvarende højere.
  • Selskabets dameligahold er udskilt i et selvstændigt selskab og denne omsætning, som sidste år var 2.650 t.kr. mangler derfor.

Selskabet forventer en omsætning på knap 20 mio. kr. for regnskabsåret 2011/12, og hovedparten af omsætningen og sponsorindtægterne i KIF Håndbold Elite A/S vil i lighed med tidligere år falde i 2. halvår af regnskabsåret. Selskabets bestyrelse har behandlet og godkendt selskabets rapportering, og selskabet har en forventning om et resultat for regnskabsåret 2011/12 på ca.

-4.000 til -6.000 t.kr. efter skat. I forhold til budgettet vil det være en resultatforringelse af samme størrelse, og det skyldes primært, at det ikke er lykkedes at opnå de forventede sponsorindtægter. Bl.a. mangler selskabet stadig en indtægt på 3,0 mio. kr. fra en hovedsponsor. I forhold til sidste år vil det være en resultatforbedring på 10 – 12 mio. kr., og dermed et stort skridt i den rigtige retning.

Med det forventede resultat for hele regnskabsåret vil selskabets egenkapital fortsat være negativ og den samlede ansvarlige kapital vil som følge heraf blive forringet yderligere. Men selskabet vil stadig holde sig indenfor de krav DHF har i forhold til fortsat at tegne spillerkontrakter.

Der henvises i øvrigt til hovedtallene for selskabet som fremgår sidst i denne meddelelse.

Forventningerne er under hensyntagen til de gældende markedsforhold behæftet med en betydelig usikkerhed.

Udbygningen af TRE-FOR Arena lader fortsat vente på sig, men der arbejdes målrettet på at få alle tegninger og godkendelser samt finansieringen på plads. Der forventes en endelig afklaring og beslutning om udbygningen inden sommerferien.

Selskabet vil fortsætte og styrke følgende tiltag for at få skabt balance i sin drift og likviditet.

• Skabe et tættere samarbejde med en gruppe af de største sponsorer for derigennem at skabe et fælles commitment, som skal medvirke til at skaffe den nødvendige likviditet.
  • Fortsat fokus på at reducere omkostningerne i både spillertruppen, trænerteamet samt administrationen.
  • Selskabet har haft en fantastisk udvikling i tilskuertallet, da der har været en stigning på 12 % i 1. halvsæson. Det er sket ved en meget målrettet indsats, og dette arbejde vil blive fortsat fremover. Indtægter ved kampafviklingen er et strategisk indsatsområde, og udgør i dag godt 15 % af selskabets samlede indtægter.

De ovennævnte initiativer forventes i regnskabsåret 2012/13 at forbedre resultatet med min. ca. 5.000 t.kr. i forhold til regnskabsåret 2011/12. Dermed har selskabets ledelse realistiske forventninger til, at selskabet i regnskabsåret 2012/13 vil få balance mellem indtægter og udgifter.

Årsregnskabsmeddelelse for 2011/2012 vil blive offentliggjort den 28. september 2012.

For yderligere information om KIF Håndbold Elite A/S kontakt da:

Adm. Direktør, Jens Boesen på telefon 7632 6001

KIF Håndbold Elite A/S:

Ambolten 2-6

www.kif.dk

Certified Advisor:

BankNordik P/F

Húsagøta 3

Postbox 3048

FO – 110 Tórshavn

Færøerne

Niels Juel Arge +298 330 351

Jan A. Guttersen +298 330 349

www.banknordik.fo

www.banknordik.dk

KIF Håndbold Elite A/S er et selskab hvis formål er, at drive elitehåndbold. Herreligaen (HHL) under navnet KIF Kolding og 3. division herrer under navnet KIF Vamdrup med tilhørsforhold og hjemmebane i Vamdrup.