Selskabsmeddelelse nr. 2 / 2012 – Statusopdatering

Den 22. december 2011 offentliggjorde Selskabet selskabsmeddelelse nr. 40, hvori bestyrelsen oplyste, at den indledte en salgsproces med henblik på at tilbyde udvalgte Tower Group A/S aktiver til et repræsentativt udvalg af potentielle investorer.

Den 25. januar 2012 offentliggjorde Selskabet selskabsmeddelelse nr. 1, hvori bestyrelsen oplyste, at den havde udpeget fem ikke-bindende tilbud for et udvalgt antal af Tower Group A/S’ datterselskaber. Disse udpegede tilbudsgivere fik adgang til udvalgte selskabsoplysninger for at muliggøre udarbejdelsen af en endelig runde af bud, der blev modtaget den 29. februar 2012. Den 1. marts 2012 foretog bestyrelsen for Tower Group A/S, efter nøje overvejelse, en rangordning af buddene.

Den 7. marts 2012, er Tower Group A/S indgået i eksklusive forhandlinger med den af tilbudsgiverne, der har fremsat det mest afbalancerede bud for alle interessenter med den højeste sikkerhed for transaktionens gennemførelse. Efter den nuværende tidsplan forventes udskillelse af de udvalgte aktiver og endelig gennemførelse af handlen at finde sted i slutningen af april eller begyndelsen af maj 2012.

Godkendelse fra Selskabets senior- og juniorbanker er, blandt andet, en forudsætning for, at handlen kan gennemføres, og selskabet er i øjeblikket i forhandlinger med sine långivere om at færdiggøre den nødvendige dokumentation til at understøtte transaktionen.

Bestyrelsen mener, at gennemførelsen af dette salg i øjeblikket er det eneste alternativ til konkurs og fortsætter med at forfølge en strategi for værdimaksimering, som potentielt vil kunne flyde op til aktionærerne. Under de nuværende forhold forventes et sådant salg ikke at skabe nogen værdi for aktionærerne. Hvis de nuværende krav, endelige likvidationsomkostninger og krav fra juniorbankerne bliver lavere end forventet, vil et evt. overskud dog kunne tilflyde aktionærerne. Bestyrelsen sigter under alle omstændigheder efter at opnå en velordnet afvikling af Tower Group A/S.

Tower Group A/S

Martin Coté
CEO

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til Martin Coté, CEO, på tlf.: +420 725 716 755.