Uuden sukupolven Metsä Wood -betonimuottivanerit tarjoavat laadukkaamman valupinnan ja kestävämmät muottilevyt

Metsä Wood lehdistötiedote 21.3.2012

Metsä Wood, aikaisemmin Metsäliiton Puutuoteteollisuus, Finnforest, tuo markkinoille uuden sukupolven vanerituoteperheen. Tuoteperhe parantaa betonivalupinnan laatua ja muottirakenteiden taloudellisuutta. Kustannustehokkaat ja laadukkaat levyvaihtoehdot – Metsä Wood Endura Pro, Endura ja FastForm – soveltuvat erilaisiin muottijärjestelmä- ja erikoismuottisovelluksiin, betonielementtiteollisuuteen sekä irtolevymuotteja käyttäviin rakennuskohteisiin.

Vaneriperheen tuotteissa on erityinen kestomuovipinnoite, joka parantaa levypinnan kestävyyttä, lujuutta ja sileyttä huomattavasti. Uusi tuoteperhe koostuu kolmesta monikäyttöisestä muottilevyvaihtoehdosta, jotka tarjoavat kustannustehokkaan ratkaisun kaikkiin käyttökohteisiin.

Tuotteiden hinta–suorituskyky-suhde on erinomainen, sillä koivuvaneriin perustuvia Endura Pro -levyjä voidaan käyttää uudelleen jopa 300 kertaa ja Endura-levyjä jopa 200 kertaa. Edullisempaa havuvaneriin perustuvaa FastFormia voidaan käyttää uudelleen jopa 15 kertaa. Endura Prota ja Enduraa on saatavissa koivuvanerin vakiokokoina sekä lisäksi XL-kokoina. FastFormia on saatavissa havuvanerin vakiokokoina. Laadukkaiden koivu- ja havuvanerien uusi pinnoite tarjoaa kaikkiin tarpeisiin kilpailevia ratkaisuja taloudellisemman vaihtoehdon.

”Asiakkaamme haluavat yhä parempilaatuisia betonipintoja ja vaativat muottilevyiltä parempaa kestävyyttä. Olemme vastanneet tähän kysyntään kehittämällä uuden tuoteperheen, joka täyttää molemmat kriteerit”, Metsä Woodin tuotekehityspäällikkö Jussi Ekman sanoo.

Pinnoitemateriaali on kovaa mutta joustavaa ja tarjoaa siten samanaikaisesti sileän ja lujan sekä iskuja kestävän ja halkeilemattoman pinnan. Lisäksi Endura Pro ja Endura ehkäisevät pinnan kosteusmuodonmuutoksia (”rippling”), jolloin arkkitehtonisten betonirakenteiden pinta saadaan korkealaatuisemmaksi. Kevyt ja tasalaatuinen FastForm tarjoaa helppokäyttöisen ja taloudellisen ratkaisun rakennustyömaiden levymuotteihin.

Uusiutuvasta laadukkaasta suomalaisesta puuraaka-aineesta tuotetut betonimuottivanerit ovat ympäristöystävällisiä ja helppokäyttöisiä. Ne valmistetaan innovatiivista ja edistyksellistä tuotantoteknologiaa hyödyntävällä tuotantolinjalla Metsä Woodin Suolahden vaneritehtailla.

Lisätietoja Metsä Wood Endura Pro, Endura ja FastForm -tuotteista on osoitteessa www.metsawood.com/endura

Lisätietoja:
Ismo Ranne, myyntipäällikkö, Metsä Wood, myynti ja jakelu Suomi, puh. 010 465 0380, matkapuhelin 0400 241 910, ismo.ranne@metsagroup.com

Lari Kuikka, tuotepäällikkö, Metsä Wood, myynti ja jakelu Suomi, puh. 010 465 0330, matkapuhelin 050 571 8377, lari.kuikka@metsagroup.com

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteet ovat vahvasti läsnä ihmisten arjessa ja edistävät hyvinvointia kestävästi. Metsä Groupin huipputuotteiden pääraaka-aineet ovat uusiutuva pohjoismainen puu ja puukuitu. Liiketoiminta-alueemme ovat pehmo- ja ruoanlaittopaperit, kartonki ja paperi, sellu, puutuotteet sekä puunhankinta. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2011 oli 5,3 miljardia euroa, ja se työllistää noin 12 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa.

Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ekotehokkaita puupohjaisia ratkaisuja teollisen rakentamisen, teollisuusasiakkaiden sekä kodin ja asumisen tarpeisiin. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoismaisesta puuraaka-aineesta. Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2011 oli 940 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 2 900 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.