Referat af ekstraordinær generalforsamling afholdt den 3. april 2012

København, 3. april 2012, 2012-04-03 15:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Ekstraordinær generalforsamling for Foreningen ei invest european retail er nu afholdt og referat fremgår af nærværende foreningsmeddelelse.

På bestyrelsens vegne

Frantz Palludan

Bestyrelsesformand

Yderligere oplysninger:

Bestyrelsesformand Frantz Palludan, telefon 33 11 45 45

----

År 2012, den 3. april, kl. 14.00, afholdtes ekstraordinær generalforsamling i Foreningen ei invest european retail hos advokatfirmaet Nielsen Nørager, Frederiksberggade 16, 1459 København K.

Bestyrelsesformanden, Frantz Palludan, bød velkommen på generalforsamlingen og oplyste, at bestyrelsen i henhold til vedtægternes § 11.7 havde udpeget advokat Birgitte Horn til dirigent.

Dirigenten takkede for valget og oplyste, at generalforsamlingen i henhold til § 11 i foreningens vedtægter skulle afholdes i Storkøbenhavn, og at generalforsamlingen skulle indkaldes, og dagsordenen bekendtgøres med mindst tre uges og højst fem ugers varsel ved meddelelse herom på foreningens hjemmeside og pr. brev til de navnenoterede foreningsmedlemmer, der havde begæret dette, eller pr. e-mail til de navnenoterede foreningsmedlemmer, der havde oplyst en e-mailadresse til foreningen.

Dirigenten oplyste, at tid og sted for generalforsamlingens afholdelse havde været offentliggjort på selskabets hjemmeside den 9. marts 2012, at foreningen havde tilskrevet samtlige navnenoterede medlemmer, der havde fremsat begæring herom, ved skrivelse af 9. marts 2012, og at indkaldelsen var offentliggjort hos NASDAQ OMX Copenhagen den 9. marts 2012, samt at de i vedtægternes § 11.5 anførte oplysninger om materiale havde været fremlagt til eftersyn på foreningens kontor.

Med generalforsamlingens enstemmige tilslutning konstaterede dirigenten herefter, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutningsdygtig inden for dagsordenens og vedtægternes afstukne rammer.

Dirigenten kunne oplyse, at kr. 372.955.900 af den samlede foreningskapital på 465.205.200 var repræsenteret svarende til 80,16 %.

Dagsordenen var som følger: 1. Vedtægtsændring. Forslag fremsat af bestyrelsen: Vedtægternes § 9.4 foreslås ændret at blive sålydende: "Den i § 9.1 anførte indløsningsadgang er ikke gældende i perioden fra generalforsamlingens vedtagelse af nærværende § 9.4 og frem til den 27. april 2013. Herefter bortfalder nærværende § 9.4, og begæring om indløsning kan fra 27. april 2013 fremsættes i medfør af § 9.1 i vedtægterne."

Bestyrelsesformanden redegjorde for baggrunden for forslaget.

Forslaget blev vedtaget med samtlige repræsenterede stemmer.

Dirigenten bemærkede, at da mindst 2/3 af foreningens samlede foreningsbeviser var repræsenterede på generalforsamlingen, og mindst 2/3 af de afgivne stemmer var for forslaget, var forslaget i henhold til den særlige regel om kvalificeret flertal for vedtagelse af vedtægtsændringer i § 15.1 i vedtægterne opfyldt.

Bestyrelsen takkede dirigenten for ledelsen af generalforsamlingen.

Generalforsamlingen hævet.

Som dirigent: