Heineken Holding N.V. Algemene Vergadering van Aandeelhouders keurt alle punten op de agenda goed

Amsterdam, 19 april 2012 - Heineken Holding N.V. maakte vandaag bekend dat de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) alle voorstellen op de agenda van de AVA heeft goedgekeurd. De belangrijkste besluiten en mededelingen staan hieronder vermeld.

Dividend
De Raad van Beheer deelt mee dat het dividend over het boekjaar 2011 is vastgesteld op €0,83 per gewoon aandeel van €1,60 nominaal. Aangezien op 6 september 2011 al een interimdividend van €0,30 per gewoon aandeel is uitgekeerd, bedraagt het slotdividend €0,53 per gewoon aandeel. Het slotdividend wordt op woensdag 2 mei 2012 betaalbaar gesteld. Het gewone aandeel Heineken Holding N.V. noteert ex-dividend op maandag 23 april 2012.

Statutenwijziging
De statutenwijziging betreft enerzijds voornamelijk wijzigingen met betrekking tot de nieuwe regeling inzake tegenstrijdig belang in de Wet Bestuur en Toezicht, die naar verwachting op 1 juli 2012 in werking zal treden, en wijzigingen in de Wet Giraal Effectenverkeer die per 1 juli 2011 in werking zijn getreden.
Anderzijds wordt met deze statutenwijziging een formele 'one-tier' bestuursstructuur ingevoerd, waarbij de formele bestuursstructuur in overeenstemming is gebracht met de in feite reeds bestaande structuur.

Herbenoeming van de heer K. Vuursteen als lid van de Raad van Beheer
De AVA heeft de heer K. Vuursteen herbenoemd als lid van de Raad van Beheer met ingang van 19 april 2012, voor een periode van twee jaar, dat wil zeggen tot het einde van de AVA in 2014.

Herbenoeming van de externe accountant
De AVA heeft het voorstel tot het herbenoemen van KPMG Accountants N.V. als de externe accountant goedgekeurd, voor een periode van vier jaar (de jaarrekeningen over de jaren 2012 tot en met 2015).

De stemuitslagen per agendapunt van de AVA van Heineken Holding N.V. van 19 april 2012 zijn te vinden op www.heinekeninternational.com/agm_2012.aspx vanaf 20 april eind van de dag.

Media Investeerders en Analisten
John-Paul Schuirink George Toulantas
Financial Communications Manager Director of Investor Relations
E-mail: john-paul.schuirink@heineken.com E-mail: investors@heineken.com
Telefoon: 020 5239 355 Telefoon: 020 5239 590

Noot voor de redactie:
HEINEKEN is een trotse, onafhankelijke, internationale brouwer die ernaar streeft de consument overal ter wereld te verrassen en te inspireren met haar merken en producten. Het Heineken® merk, genoemd naar de familie die het bedrijf heeft opgericht, is in vrijwel alle landen ter wereld verkrijgbaar en geldt wereldwijd als het meest waardevolle premiumbiermerk.

HEINEKEN streeft ernaar 's werelds meest prominente merkenportfolio op te bouwen en de toonaangevende bierbrouwer te zijn in alle markten waarin de onderneming opereert. HEINEKEN wil met het merk Heineken® winnen in alle markten en met een complete merkenportfolio winnen in geselecteerde markten. HEINEKEN is in ruim 70 landen actief en beschikt over meer dan 140 brouwerijen. Het verkochte biervolume van de groep bedraagt 214 miljoen hectoliter. Qua volume is HEINEKEN de grootste brouwer van Europa en de derde brouwer wereldwijd. HEINEKEN streeft naar een verantwoorde marketing en consumptie van haar meer dan 200 internationale premiummerken, regionale en lokale merken, speciaalbieren en ciders. Tot de merkenportfolio behoren Amstel, Birra Moretti, Cruzcampo, Desperados, Dos Equis, Foster's, Heineken®, Newcastle Brown Ale, Ochota, Primus, Sagres, Sol, Star, Strongbow, Tecate en Zywiec. Belangrijke merken van de joint ventures zijn ondermeer Cristal, Kingfisher, Tiger en Anchor. In 2011 bedroeg de totale omzet EUR 17,1 miljard en was de EBIT (beia) EUR 2,7 miljard. Bij HEINEKEN werken circa 70.000 mensen. De aandelen Heineken N.V. en Heineken Holding N.V. worden verhandeld op Euronext Amsterdam. De aandelenkoersen kunnen op Bloomberg worden opgevraagd onder de fondscodes HEIA NA en HEIO NA en op Reuters Equities 2000 Service onder HEIN.AS en HEIO.AS. Actuele informatie is beschikbaar op de website www.theHEINEKENcompany.com.

Heineken Holding N.V. AVA Release, 19 April 2012