TDC: TDC tilrettet factsheet

TDC har valgt at implementere en række mindre ændringer i den finansielle rapportering. Hvorfor et tilrettet factsheet for Q4 2011 nu er tilgængelig på TDCs hjemmeside. Den væsentligste ændring vedrører en ny opdeling i YouSee’s tv forretning i hhv. Basic og Premium TV. Basic TV inkluderer omsætning fra grundpakker, mens Premium TV inkluderer al ekstra salg såsom mellem- og fuldpakke, ekstra pakker, VoD og TV on Demand. Det nye princip svarer til internationale praksis. Derudover er Wholesales mobil KPI opdelingen ændret og svarer nu til opdelingen der bruges i Privat og i tillæg inkluderer en underopdeling på TDC ejede abonnenter i Wholesale. TDC har også med tilbagevirkende kraft ændret principper for allokering af omsætning mellem forretningsenheder. Generelt vil al omsætning der genereres af en forretningsenheds kundeforhold allokeres til den ansvarlige forretningsenhed. Der henvises til underarket ”changes in excel model” for detaljer om øvrige ændringer.

Q1 2012 factsheetet vil være tilgængelig på TDC’s hjemmeside den 9. maj.

TDC A/S
         Teglholmsgade 3