Delårsmeddelelse for 1. kvartal

First North meddelelse nr. 23/2012
8. maj 2012

Delårsmeddelelse, 1. kvartal 2012

Resumé: Aqualife har haft et 1. kvartal præget af stram likviditet med deraf følgende begrænsninger i aktivitetetniveauet. Aqualife har efter udløbet af 1. kvartal fået lån på i alt DKK 1,5 mio. fra to aktionærer til finansiering af driften mens en større kapitaltilførsel forberedes og gennemføres. Der er sket en række ændringer i ledelsens sammensætning.

Hovedpunkter

Generelt

• Aktivitetsnuveauet i Aqualife-gruppen har i 1. kvartal været hæmmet af gruppens anstrengte likviditet.

Logistik-aktiviteter

• Der har gennem kvartalet med godt resultat været gennemført fragter af stør for en tysk kunde fra Tyskland til Mellemøsten. Aktivitetsniveauet har dog været lavere end forventet på grund af tekniske forhold på modtagefaciliteten.

Teknik-aktiviteter

• Teknik-aktiviteterne i 1. kvartal har fokuseret på support til de gennemførte fragter og tests.

Økonomisk udvikling i 1. kvartal

• Aqualife A/S udarbejder ikke koncernregnskab. Med mindre andet fremgår af sammenhængen, vedrører de finansielle og økonomiske oplysninger i denne rapport moderselskabet Aqualife A/S.
  • Aqualife-gruppens konsoliderede omsætning i perioden 1. januar-31. marts 2012 var beskeden (DKK 3.976 tus.), primært hidrørende fra fragter af stør fra Tyskland til Mellemøsten.
  • Gennem 1. kvartal udviklede gruppens fri nettolikviditet sig negativt, fra DKK fra 1,2 mio. ved årets begyndelse. Ved udgangen af 1. kvartal var den fri likviditet stort set lig nul.
  • Efter udløbet af 1. kvartal, i april måned, har Aqualife fået kontant lån på DKK 1,5 mio. fra to større aktionærer til finansiering af driften i en periode.
  • En større kapitaltilførsel forventes gennemført i løbet af maj måned.

• Selskabet afholder ordinær generalforsamling den 31. maj 2012, kl. 13:00.

Bilag: Delårsmeddelelse, 1. kvartal 2012.

Kontakt:       Jens Willumsen, bestyrelsesformand, tlf. +45 23 47 56 40.

www.aqualife.nu

Selskabets Certified Advisor er Dahl-Sørensen & Partners A/S, Allan Reimann, tlf. +45 33 64 92 05