Fortegningsretsemissionen i vestjyskBANK er fuldtegnet

Oslo Børs

23. maj 2012

Fortegningsretsemissionen i vestjyskBANK er fuldtegnet

vestjyskBANK offentliggjorde 26. april 2012 prospekt vedrørende udbud af minimum 24.038.462 og maksimalt 30.644.439 nye aktier med fortegningsret for bankens eksisterende aktionærer, jf. selskabsmeddelelse af 26. april 2012.

Tegningsperioden for de udbudte aktier er udløbet, og banken kan konstatere, at fortegningsemissionen er fuldtegnet. Der er således udnyttet fortegningsretter og givet tilsagn om tegning af restaktier for i alt mere end 30.644.439 stk. aktier, som er det maksimale antal aktier udbudt i fortegningsemissionen. Bruttoprovenuet udgør 318,7 mio. kr.

Investorer, der har afgivet bindende tilsagn om tegning af resterende aktier, allokeres et antal aktier svarende til 20,77% af det antal aktier, der er afgivet tegningsordre på (nedrundet til nærmeste hele antal aktier). I alt 205.149 stk. af de nye aktier er tegnet i henhold til tilsagn om tegning af resterende aktier.

Den Danske Stat har tegnet i alt 16.008.714 stk. nye aktier eller 52,2% af de udbudte aktier svarende til ejerandelen før udbuddet.

Udbuddet planlægges gennemført, når indbetalingen for alle de nye aktier er sket, og de udbudte aktier er registreret hos Erhvervsstyrelsen, forventeligt 29. maj 2012.

De udbudte aktier vil hurtigst muligt herefter blive optaget til handel og officiel notering på NASDAQ OMX Copenhagen A/S i fondskoden for bankens eksisterende aktier (DK0010304500), hvilket forventes at ske 30. maj 2012.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne selskabsmeddelelse bedes rettet til administrerende bankdirektør Frank Kristensen på tlf. 96 63 21 01 eller HR- & kommunikationsdirektør Michael Thorup Madsen på tlf. 96 63 21 16.

vestjyskBANK

Frank Kristensen