TDC : Carsten Dilling bliver ny administrerende direktør for TDC

Bestyrelsen i TDC A/S har besluttet, at Carsten Dilling med virkning fra 2. juli 2012 udnævnes som administrerende direktør med titel af koncernchef, CEO.

Carsten Dilling, der er 50 år og HA i finansiering samt HD i udenrigshandel fra Copenhagen Business School, har siden 2007 været medlem af koncernledelsen og direktionen, senest som koncerndirektør for TDC Operations.

Carsten Dilling har i perioden 1984-2001 bestridt en række direktørstillinger i IBM, i 2001-2005 været administrerende direktør i Columbus IT Partner og 2005-2007 været direktør i Ementor A/S og viceadministrerende direktør i Ementor ASA. Carsten Dilling er formand for bestyrelsen i Traen A/S og i Traen Holding A/S og direktør for CDI Consult ApS.

Ligeledes pr. 2. juli 2012 fratræder Henrik Poulsen som administrerende direktør og medlem af direktionen, og som formand for bestyrelsen i en række TDC datterselskaber. Disse formandsposter overtages af Carsten Dilling. Henrik Poulsen vil forblive som rådgiver for Carsten Dilling indtil et tidspunkt i slutningen af august.

Udnævnelsen af ny administrerende direktør giver ikke anledning til at ændre forventningerne til 2012, som udmeldt i forbindelse med offentliggørelse af TDC's årsregnskab for 2011 den 3. februar 2012.

TDC A/S
         Teglholmsgade 3