Tuoteuutuus: Korkealaatuinen Hunter-kuivike hevosille

Metsä Wood lehdistötiedote 17.7.2012

Metsä Wood lanseeraa kotimaisesta höylälastusta valmistetun Hunter-hevoskuivikkeen. Tuoteuutuuden etuja ovat pieni pöly- ja itiöpitoisuus, erinomainen imukyky ja hyvä riittoisuus.

”Tuote sopii hevosenomistajalle, joka haluaa panostaa hevosen terveyteen ja hyvinvointiin. Kaksinkertaisen pölynpoistomenetelmän ansiosta kuivikkeen pölypitoisuus on vastaaviin tuotteisiin verrattuna pieni. Ilmatiiviisti pakatussa kuivikkeessa itiöpitoisuus on lähes olematon”, kertoo tuotepäällikkö Kaisu Rukko Metsä Woodin myynnistä. ”Pieni pölypitoisuus on tärkeää, sillä tallin ilmanlaatu vaikuttaa suoraan hevosen terveyteen. Esimerkiksi Englannissa vastaavaa Hunter-kuiviketta on käytetty jo pitkään mm. laukka- ja hevospoolotalleilla, joissa hevosen hyvinvointiin ja suorituskykyyn kiinnitetään erityisen tarkkaa huomiota.”

Hunter-kuivike tulee myyntiin Agrimarket-ketjun myymälöihin syyskuun puolivälissä. ”Tutkitusti korkealaatuisena kuivikkeena Hunter täydentää monipuolista hevostuotevalikoimaamme”, myyntipäällikkö Heikki Kankainen Agrimarketista toteaa. ”Johtavana hevostuotteiden myyjänä haluamme vastata asiakkaiden kysyntään ja kehittää valikoimaamme asiakkaiden tarpeiden mukaan. Hunter-kuivike sopii hyvin tähän kehitykseen.”

Kuivike valmistetaan Kaskisten jalostuslaitoksella, jossa on investoitu uuteen täysautomatisoituun paalauslinjaan. Investointi on toteutettu toimittajan kanssa, joka on rakentanut vastaavantyyppiset tuotantolinjat Metsä Woodin tehtaille Iso-Britanniaan ja Ranskaan. Uusi paalauslinja ottaa höylänlastusta talteen parhaiten kuivikkeeksi sopivat jakeet ja loput ohjataan energiantuotantoon.

Hunter-kuivike on esillä Agrimarketin osastolla Mikkelin Kuninkuusraveissa 21.–22.7.2012.

Lisätietoja Hunter-kuivikkeesta:

www.hunterkuivike.fi

Kuvat Metsä Groupin kuvapankissa:

Lisätietoja Mikkelin Kuninkuusraveista:

Lisätietoja:

Kaisu Rukko, tuotepäällikkö, Metsä Wood, puh. 050 336 9519, kaisu.rukko@metsagroup.com

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteet ovat vahvasti läsnä ihmisten arjessa ja edistävät hyvinvointia kestävästi. Metsä Groupin huipputuotteiden pääraaka-aineet ovat uusiutuva pohjoismainen puu ja puukuitu. Liiketoiminta-alueemme ovat pehmo- ja ruoanlaittopaperit, kartonki ja paperi, sellu, puutuotteet sekä puunhankinta. Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2011 oli 5,3 miljardia euroa, ja se työllistää noin 12 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa.

www.metsawood.fi

Metsä Wood tarjoaa kilpailukykyisiä ja ekotehokkaita puupohjaisia ratkaisuja teollisen rakentamisen, teollisuusasiakkaiden sekä kodin ja asumisen tarpeisiin. Tuotteet valmistetaan korkealaatuisesta ja uusiutuvasta pohjoismaisesta puuraaka-aineesta. Metsä Woodin liikevaihto vuonna 2011 oli 940 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 2 900 henkilöä. Metsä Wood on osa Metsä Groupia.