North Media A/S iværksætter tilbagekøb af egne aktier

Den 15. august 2012

Selskabsmeddelelse nr. 11-12

Bestyrelsen for North Media A/S har d.d. besluttet at iværksætte et tilbagekøb på op til 4,82 % af selskabets egne aktier svarende til 966.500 stk. aktier.

Baggrund for tilbagekøbet

Beslutningen er truffet i forlængelse af bestyrelsens beslutning om at indføre et aktieoptionsprogram for ledelsen og ledende medarbejdere i North Media-koncernen som offentliggjort i selskabsmeddelelse nr. 10-12 den 15. august 2012. Formålet med tilbagekøbet er at sikre, at North Media qua erhvervelsen af egne aktier kan opfylde sine forpligtelser i henhold til det af selskabet vedtagne aktieoptionsprogram.

Bestyrelsens bemyndigelse til at erhverve egne aktier

I henhold til Selskabslovens kapitel 12 har bestyrelsen på selskabets ordinære generalforsamling den 23. april 2010 modtaget bemyndigelse til at erhverve egne aktier. Bemyndigelsen har følgende ordlyd:

”Bestyrelsen får bemyndigelse til at lade Selskabet erhverve egne aktier med en samlet nominel værdi på op til 15 % af selskabskapitalen i overensstemmelse med den gældende lovgivning herom. Erhvervelsen af egne aktier skal ske til den på købstidspunktet gældende børskurs, idet børskursen dog kan fraviges med indtil 5 % i op- eller nedadgående retning. Bemyndigelsen skal være gældende i 5 år.”

Med iværksættelsen af tilbagekøbet vil bestyrelsen udnytte en del af sin bemyndigelse til at erhverve egne aktier. North Media A/S besidder d.d. 443.500 stk. egne aktier svarende til 2,21 % af selskabets aktiekapital.

Beskrivelse af tilbagekøbet

For at sikre afvikling af handlerne på armslængde vilkår har North Media A/S indgået aftale med Carnegie Bank A/S om at forestå tilbagekøbet i henhold til de i denne selskabsmeddelelse offentliggjorte rammer.

Tilbagekøbet vil blive gennemført af Carnegie Bank A/S, der har et diskretionært mandat til at købe egne aktier på North Media A/S’ vegne til markedskursen. I henhold til mandatet kan Carnegie Bank A/S foretage tilbagekøbet hos aktionærer direkte eller via Nasdaq OMX.

Tilbagekøbet forventes påbegyndt snarest og at være afsluttet senest den 4. september 2012. Når tilbagekøbet er afsluttet, vil North Media A/S offentliggøre en selskabsmeddelelse om resultatet heraf.

North Media A/S’ hovedaktionær Richard Bunck, der via Baunegaard ApS ejer 57,06% af aktiekapitalen i North Media A/S, har tilkendegivet et ønske om at deltage forholdsmæssigt i salget af selskabets aktier tilbage til selskabet svarende til at sælge op til maksimalt 551.458 stk. aktier eller 2,75% af aktiekapitalen i North Media A/S.

Yderligere oplysninger kan fås hos adm. direktør Lars Nymann Andersen og økonomidirektør Kåre Wigh, telefon 39 57 70 00.

North Media A/S

Richard Bunck