ALLDATA Europe toont nieuw product ALLDATA(R) Repair(SM) voor de Europese markt

Uitgebreide database met informatie over voertuigherstel en -reparatie van fabrikanten bevat belangrijke merken

FRANKFURT, Duitsland, 2012-09-10 09:01 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- ALLDATA Europe GmbH, de Europese dochteronderneming van ALLDATA LLC, toonaangevende aanbieder van informatie over voertuigherstel en -reparatie van fabrikanten en oplossingen voor de Amerikaanse professionele automobielonderhoud- en schadeherstelsectoren, kondigde vandaag aan dat ALLDATA Repair, haar eerste product dat specifiek voor de Europese markt is ontwikkeld, deze week voor het eerst heeft geïntroduceerd tijdens Automechanika in Frankfurt. Bezoekers van de show kunnen een demo van ALLDATA Repair bekijken in Hal 9.1, stand E10.

ALLDATA Repair werd door experts voor experts ontwikkeld. Met meer dan 25 jaar ervaring en een speciaal team is ALLDATA Repair voor Europa de meest uitgebreide autohersteldatabase in de sector.

ALLDATA Europe verkrijgt rechtstreeks OE (original equipment; originele uitrusting) gegevens van voertuigfabrikanten en is bevoegd om deze gegevens beschikbaar te stellen aan herstelwerkplaatsen. De juiste informatie in ALLDATA Repair voor Europa is afkomstig van de fabriek en wordt niet bewerkt of herschreven. Deze informatie omvat, terwijl ALLDATA nog groeit, alle belangrijke fabrikanten. De gegevens bevatten:

--  Onbewerkte herstelprocedures, schema's en specificaties

--  Gedetailleerde foutcodes en tabellen van diagnostische tests

--  Elektrische bedradingsschema's, inclusief adapterplugs en locaties van

onderdelen en kabelbundels

--  Actuele TSB's (technische servicebulletins), terugroepcampagnes en fabrieksupdates

--  Bijvulhoeveelheden

--  Aanhaalmomenten

--  Modus 6-gegevens, inclusief PID's, TID's, CID's en schaalindelingen

--  Door de fabriek aanbevolen onderhoudsschema's en meer

--  De gegevens zijn beschikbaar in meerdere talen: Engels, Duits, Spaans

Frans en Italiaans

ALLDATA is op dit moment officieel licentiehouder voor informatie van twaalf merken: Mercedes-Benz, BMW, Ford, Opel, VW, Mini, Skoda, Smart, Citroen, Fiat, Renault en Peugeot. De eerste merken die in september online komen zijn Mercedes Benz, BMW en Ford. Informatie over Opel, VW, Mini, Skoda, Smart, Citroen, Fiat, Renault en Peugeot is beschikbaar via het ALLDATA Info Center, in het product zelf.

"ALLDATA Repair biedt Europese winkels diepgaande informatie waarover zij nooit eerder beschikten" aldus Uli Zehnpfenning, CEO en Managing Director, ALLDATA Europe. "We zijn de eerste aanbieder die op dit niveau van detail informatie aan de Europese markt aanbiedt. In ALLDATA vind je niet slechts wat informatie over een automerk: je vindt er alles."

In de Europese versie van ALLDATA Repair is de originele boomstructuur van de respectievelijke OE-fabrikanten behouden. Een geavanceerde zoeklogica faciliteert het opvragen van informatie. Deze structuur zorgt ervoor dat alle beschikbare gegevens behouden blijven. In tegenstelling tot bestaande systemen in Europa is ALLDATA Repair gericht op een consistente tekstzoekopdracht, zodat gebruikers kunnen zoeken met soortgelijke termen, waarna overeenkomende informatie wordt getoond. De gebruiker hoeft geen nieuw concept te leren en hoeft niet te wennen aan een nieuwe manier om informatie op te zoeken.

"Herstelwerkplaatsen in de VS profiteren al 25 jaar van ALLDATA Repair", zegt Michael Krampe, Chief Sales en Marketing Officer, ALLDATA Europe. "Nu kunnen herstelwerkplaatsen in Europa gebruikmaken van die expertise terwijl ze met vertrouwen voertuigen kunnen herstellen overeenkomstig de OE-standaarden."

Na Automechanika zal ALLDATA Repair worden gedistribueerd via wederverkopers in heel Europa.

Over ALLDATA Europe

ALLDATA Europe werd in 2009 opgericht om complete en nauwkeurige OE-herstelinformatie aan te bieden die daarvoor niet beschikbaar was in Europa. In 2011 ondernam ALLDATA Europe pogingen om ALLDATA Repair te ontwikkelen en te introduceren op de Europese markt. Eerder dit jaar werd een bètaversie van ALLDATA Repair uitgegeven aan Europese herstelwerkplaatsen, zodat ze het product konden testen en feedback konden geven aan de hand van hun ervaring tijdens de werkzaamheden aan echte voertuigen. Die bètatest is nog gaande. ALLDATA Europe is gevestigd in Keulen, Duitsland, en beschikt over een speciaal personeelsbestand en Info Center. Dit stelt de onderneming in staat informatie te verstrekken die nog niet beschikbaar is in het online product. Bezoek voor meer informatie www.alldataeurope.com (voor Europa) of www.alldata.com (voor de VS).

CONTACT: Contactinformatie voor de media:
         Michael Krampe
         info@alldataeurope.com