Ny Certified Adviser och likviditetsgarant för Empire

Stockholm, 2012-09-18 10:50 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Empire har utsett Wildeco till ny Certified Adviser på First North från den 1 oktober 2012. Vidare har Mangold Fondkommission utsetts till likviditetsgarant från och med den 24 september 2012. Förändringarna har godkänts av NASDAQ OMX.

− Vi är angelägna att ge våra aktieägare god information och att underlätta handel i aktien. Med våra nya samarbetspartners får vi kostnadseffektiva rutiner och möjlighet att successivt höja kvaliteten i vårt IR-arbete, säger Per Björkman, vd på Empire.

Empires aktie är sedan 2 maj 2011 listad på NASDAQ OMX First North Premier. Alla bolag på First North måste utse en Certified Adviser vars uppgift det är att guida bolaget och säkerställa att bolaget följer marknadsplatsens regelverk.

Ny Certified Adviser för Empire är Wildeco Ekonomisk Information AB, en konsultbyrå inriktad på finansiell kommunikation och investerarrelationer. Ansvarig kontaktperson och Certified Adviser hos Wildeco är Jacob Nyberg.

Vidare har Empire utsett Mangold Fondkommission AB som likviditetsgarant i bolagets aktie. Uppdraget startar den 24 december 2012 och består i likviditetsfrämjande åtgärder, det vill säga att minska prisskillnaden mellan köp och säljkurs, för att understödja och garantera likviditeten i bolagets aktie. Syftet är att skapa en mer rättvisande värdering, underlätta handel och minska transaktionskostnaderna.

Vd Per Björkman, telefon: +46-733 596 730, per.bjorkman@empire.se
         Tillträdande Certified Adviser, Wildeco, kontaktperson:
         Jacob Nyberg, telefon: 070 767 08 83, jacob.nyberg@wildeco.se
         Likviditetsgarant, Mangold Fondkommission, kontaktperson:
         Richard Ericson, telefon: 08 5030 1573, richard.ericson@mangold.se

Ny CA och LG för Empire.pdf