Travelmarket A/S – periodemeddelelse 1. kvartal 2012/2013

NASDAQ OMX First North meddelelse nr. 79

Vejle den 23. november 2012, 2012-11-23 11:12 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Kvartalsrapport 2012/2013 (perioden 1.7.2012 – 30.9.2012)

Travelmarket i markant fremgang

• Omsætningen voksede med 8 % i 1. kvartal i forhold til samme periode sidste år
  • Bruttofortjenesten voksede med 14 % i 1. kvartal i forhold til samme periode sidste år
  • Resultatet før afskrivninger voksede 75 % i 1. kvartal i forhold til samme periode sidste år
  • Periodens resultat var t.kr. 119 mod t.kr. – 230 i samme periode sidste år

Koncernens nettoomsætning for 1. kvartal 2012/2013 blev t.kr. 6.417 mod 5.965 i samme periode sidste år. Væksten kommer primært var virksomhedens kærneforretning, som er rejsesøgemaskiner.

Koncernens samlede resultat for 1. kvartal 2012/2013 blev et overskud på t.kr. 1.147 før afskrivninger (EBITDA), hvilket er en fremgang på t.kr. 493 i forhold til samme periode sidste år. Resultatet før skat blev et overskud på t.kr. 159 for kvartalet mod et underskud på t.kr. 306 for 1. kvartal sidste år. Efter skat blev resultatet et overskud på t.kr. 119. Indtjeningen per aktie blev for kvartalet på kr. 0,04.

Virksomhedens pengestrømme er ligeledes forbedret i 1. kvartal 2012/2013 sammenlignet med samme periode sidste år. Pengestrømmene er forbedret som følge af den forbedrede drift, primært skabt gennem en øget omsætning via virksomhedens rejsesøgemaskiner.

Travelmarket fastholder på baggrund af 1. kvartal forventningerne til regnskabsåret. Travelmarket forventer fortsat for regnskabsåret 2012/2013 en omsætningsvækst på kr. 2-4 millioner, til en samlet omsætning på 26-28 millioner kroner. Travelmarket forventer ligeledes fortsat en fremgang i resultatet før afskrivninger med et overskud på kr. 4-6 millioner. Resultat før skat forventes fortsat at blive et overskud på kr. 0,5-1 million.

Bestyrelsesbeslutninger:

Der er ikke i perioden truffet principielle beslutninger, bortset fra de meddelelser, som allerede er udsendt via OMX First North.

Øvrige oplysninger

Aktieinformation:

Travelmarket A/S’ aktier sluttede 1. kvartal den 30. september 2012 i kurs 5,75.

Aktionærforhold:

Travelmarket A/S har 2.750.000 stk. aktier fordelt på 100 aktionærer. Følgende aktionærer har i henhold til Værdipapirlovens § 29 overfor Travelmarket A/S oplyst at eje mere end 5 % af selskabets aktiekapital.

Richard Bunck - 70,8 % - svarende til 1.946.659 stk. aktier

O.S. ApS (Ole Stouby) - 23,0 % svarende til 632.500 stk. aktier

Egne aktier:

Travelmarket har pr. 30. september 2012 82.900 stk. egne aktier til en aktieoptionsordning til medarbejderne.

Insidernes aktiebesiddelser:

Medlemmer af bestyrelsen og direktionen i Travelmarket A/S besidder pr. 30. september 2012 direkte og indirekte i alt 637.100 stk. aktier i Travelmarket A/S.

Certified Adviser og dennes medarbejdere har ingen aktiebesiddelser i selskabet.

Hovedtal for 1. kvartal 2012/2013 (1. juli 2012 – 30. september 2012) er vedhæftet som bilag.

Næste periodemeddelelse: 1. halvår (1. juli – 31. december 2012) offentliggøres 20. februar 2013.

Yderligere information:

Travelmarket A/S, direktør Ole Stouby, telefon 76 43 30 54 - mobil 40 81 72 47, ols@travelmarket.com

Certified Adviser: Dahl-Sørensen & Partners A/S, Kongevejen 418, 2840 Holte, tlf. 33 64 92 00, website: www.dspco.dk

Om Travelmarket: Travelmarket driver en international internetbaseret rejsesøgemaskine med avancerede søgefaciliteter. Selskabet retter sig mod rejsende, der gratis får stillet rejsesøgemaskiner til rådighed.

Travelmarket A/S (cvr. nr. 25 92 33 24), Nørregade 77, 7100 Vejle er noteret på NasdaqOMX/First North i København under TMCOM. Investormateriale forefindes under www.investor.travelmarket-interactive.dk

Bilag FN meddelelse nr. 79 Hovedtal for 1. kvartal 2012-2013.pdf