Kopy Goldfields offentliggör tilläggsprospekt med anledning av positiv mineraltillgångsrapport

Styrelsen i Kopy Goldfields AB (publ) ("Kopy Goldfields" eller "Bolaget") offentliggör idag tilläggsprospekt med anledning av den positiva mineraltillgångsrapport som Bolaget offentliggjorde i ett pressmeddelande den 26 november 2012.

Pressmeddelandet redogör för en initial mineraltillgångsrapport som innehåller resultaten från de senaste prospekteringsaktiviteterna inom ett av Bolagets licensområden: "Krasny-licensen".

Mineraltillgångsrapporten, som upprättats av externa auktoriserade branschexperter, erhölls efter det att teckningstiden i Kopy Goldfields inleddes den 19 november. Den nya informationen ingår således inte i det prospekt som upprättades inför Bolagets pågående nyemission.

Styrelsen anser att de resultat som redovisas i mineraltillgångsrapporten är av sådan betydelse att de sannolikt påverkar bedömningen av Bolagets aktie och de värdepapper som erbjuds i nyemissionen. Med anledning därav har Bolaget upprättat ett tilläggsprospekt.

Prospektet och tilläggsprospektet finns tillgängligt på Kopy Goldfields hemsida, www.kopygoldfields.com, samt på Aqurat Fondkommissions hemsida, www.aqurat.se.

Stockholm, 28 november 2012

För mer information, vänligen kontakta:
Mikhail Damrin, VD, +7 916 808 12 17, mikhail.damrin@kopygoldfields.com
Tim Carlsson, CFO, + 46 702 31 87 01, tim.carlsson@kopygoldfields.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Kopy Goldfields Pressrelease 2012-11-28 (Swedish).pdf
Kopy Goldfields Pressrelease 2012-11-28 (English).pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetsrum Kopy Goldfields (Swedish)

Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, offentliggöras, publiceras eller distribueras, i eller till USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Ingenting i detta pressmeddelande ska anses utgöra ett erbjudande om att investera eller i övrigt handla i värdepapper i Kopylovskoye. Den tilltänkta nyemissionen med medföljande teckningsoptioner kommer inte att rikta sig till personer med hemvist, eller som är bosatta, i USA, Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Hongkong, Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd skulle innebära krav på ytterligare prospekt, annan erbjudandedokumentation, registreringsåtgärd eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk lag. Inga värdepapper kommer att registreras enligt United States Securities Act från 1933, någon motsvarande lag i någon delstat i USA, eller enligt någon provinslag i Kanada och inte heller enligt tillämplig lag i annat land.

Om Kopy Goldfields AB
Kopy Goldfields AB (publ), listat på NASDAQ OMX First North i Stockholm, är ett guldprospekteringsbolag i ett av världens främsta guldmineralområden, Lena Goldfields, Bodaibo, Ryssland. Bolagets huvudägare är Eldorado Gold Corp. Bolaget innehar rättigheterna till nio berggrundslicenser för både prospektering och produktion som täcker 486 kvadratkilometer. Det långsiktiga målet är att utveckla ett guldprospekterings- och produktionsbolag med guldmineraltillgångar på 5 Moz för att stödja årlig guldproduktion på 0,2 Moz.

Kopy Goldfields tillämpar International Financial Reporting Standards (IFRS), som godkänts av EU. Aqurat Fondkommission verkar som Certified Adviser, tel: 08-544 987 55.

Aktien
Ticker: KOPY