Flügger halvårsrapport 2012/13

Trods en kølig og regnfuld sommer og efterår i Skandinavien lykkedes det Flügger at hæve omsætningen med 10 % fra maj til oktober sammenlignet med samme periode sidste år.

I Danmark voksede salget kun med godt 1 % på grund af fortsat lav efterspørgsel og høje arbejds­løs­heds­tal blandt malere. I Sverige – som i dag er det største marked for Flügger koncernen – voksede salget med 11 %. Det går bedre med for malerfaget i Sverige på grund af ROT-ordningen, som giver skatterabat ved reparation og ombygninger.

I Norge, hvor Flügger har opkøbt et antal konkurrentbutikker inden for de sidste par år, voksede omsætningen med 32 % i halvåret sammenlignet med samme periode sidste år.

Efter nogle år med væsentlige salgsfremgange, men utilfredsstillende indtjening, er det ledelsens mål i 2012/13 at forbedre bundlinjen, dvs. primært driftsresultat EBIT. På årsbasis er målet at tjene mellem 80 og 100 mio. kr. kontra 40 mio. kr. sidste år.

CEO, Søren P. Olesen - +45 40 64 75 57

2012-12-19 Halvårsrapport.pdf