Fagron versterkt positie in de Verenigde Staten met de overname van B&B Pharmaceuticals

Waregem (België) / Rotterdam (Nederland)[1], 20 december 2012 - Arseus maakt vandaag bekend dat zij een overeenkomst heeft getekend voor de overname van B&B Pharmaceuticals (www.bbpharm.net). Het in 1997 opgerichte en in Aurora (Colorado) gevestigde B&B Pharmaceuticals levert controlled substances en farmaceutische grondstoffen voor magistrale bereidingen aan apotheken in de Verenigde Staten. B&B Pharmaceuticals behaalt in 2012 naar verwachting een omzet van circa US$ 6 miljoen en een EBITDA-marge welke boven het gemiddelde van de Fagron Groep ligt. Fagron heeft een multiple van 5,5 keer EBITDA voor deze overname betaald. B&B Pharmaceuticals wordt vanaf 1 december 2012 geconsolideerd.

Het productassortiment van B&B Pharmaceuticals is volledig complementair aan de bestaande activiteiten van Fagron in de Verenigde Staten. Het bundelen van de activiteiten van B&B Pharmaceuticals en Fagron stelt Fagron in staat om duidelijke voordelen te behalen, niet alleen op het gebied van inkoop, analyse en productie, maar vooral ook op het gebied van innovatie en productassortiment. Vanuit vestigingen in Aurora, St. Paul en Scottsdale zal Fagron nog beter in staat zijn om apotheken in de Verenigde Staten te voorzien van innovatieve concepten en producten voor magistrale bereidingen.

Ger van Jeveren, CEO van Arseus en Fagron: 'Wij zijn verheugd om B&B Pharmaceuticals in de Fagron Groep te verwelkomen. Deze acquisitie past geheel in onze strategie om de al sterke marktpositie van Fagron in de Verenigde Staten verder uit te breiden.'

Jason Dassinger, voormalig eigenaar van B&B Pharmaceuticals: 'Ik ben ervan overtuigd dat B&B Pharmaceuticals uitstekend past bij Fagron. Als wereldwijd marktleider is Fagron toonaangevend in alles wat met magistrale bereidingen te maken heeft. Onze klanten zullen profiteren van het innovatieve en uitgebreide aanbod aan producten en concepten voor magistrale bereidingen van de Fagron Groep. Ik zie ernaar uit om ook na de overname mee te werken aan de verdere groei van zowel B&B Pharmaceuticals als van de Fagron Groep.'

Buy-and-build strategie
Fagron zal haar marktleiderschap in de snelgroeiende markt voor magistrale bereidingen verder versterken via een actieve buy-and-build strategie en een robuuste organische groei. In 2013 ligt de nadruk op acquisities in Europa, Noord- en Zuid-Amerika.

Conference call
Ger van Jeveren (CEO) zal de overname van B&B Pharmaceuticals vandaag nader toelichten in een conference call. De conference call start om 09:30 uur. Vanaf 15 minuten voor aanvang kunt u inbellen op +31 10 713 72 95 (Nederland) of +32 24 01 52 59 (België).

Vanaf 10:30 uur is de conference call terug te luisteren op telefoonnummer +31 20 713 34 87 met toegangscode 418005#. Vanaf 21 december is de conference call te beluisteren of te downloaden op de corporate website van Arseus (www.arseus.com).

[1] Dit persbericht wordt verstuurd door Arseus NV en Arseus BV.

Voor meer informatie:
Constantijn van Rietschoten
Director of Corporate Communications
+31 88 33 11 222 (kantoor)
+31 6 536 91 585 (mobiel)
constantijn.van.rietschoten@arseus.com

Profiel Arseus
Arseus is een multinationale groep van bedrijven die producten, diensten en concepten levert aan professionals en instellingen in de gezondheidszorg in 28 landen in Europa, Noord Amerika, Zuid Amerika, Azië en Australië. De onderneming is onderverdeeld in vier divisies en is actief in de markten van magistrale bereidingen voor de apotheek, tandheelkundige producten, medische en chirurgische producten en medische ICT-oplossingen. De Belgische vennootschap Arseus NV is gevestigd in Waregem en is genoteerd aan NYSE Euronext Brussels en NYSE Euronext Amsterdam. De operationele activiteiten van de Arseus groep worden aangestuurd vanuit de Nederlandse vennootschap Arseus BV. Het hoofdkantoor van Arseus BV is gevestigd in Rotterdam.

Open onderstaande link voor het persbericht:

Fagron versterkt positie in de Verenigde Staten