Etik Invests afdelinger fik positive afkast for 2012, og der ydes bidrag til humanitære og andre almennyttige organisationer og foreninger

Udviklingen for Etik Invests afdelinger i 2012 har været positiv. For afdeling Nordiske Aktier er afkastet foreløbigt opgjort til 18,5 pct. og for afdeling Danske Obligationer til 2,0 pct.

På denne baggrund vil der efter den ordinære generalforsamling i april 2013 blive udbetalt bidrag til de humanitære og andre almennyttige organisationer og foreninger, som Etik Invest samarbejder med. For afdeling Nordiske Aktier er bidraget på 2 pct. af formuen ved årets slutning og for afdeling Danske Obligationer 0,75 pct. for investeringsbeviser i afdelingernes fondskoder ”Vælger”. For beviser i fondskoder ”Special” udloddes tilsvarende beløb som udbytte til ejerne af investeringsbeviserne.

På grund af hensættelser til dækning af disse udbetalinger vil de indre værdier blive lavere end ellers, når den indre værdi rapporteres til Fondsbørsen onsdag den 2. januar 2013.

Foreningen samarbejder med en række humanitære organisationer: ADHD-foreningen, AIDS-Fondet, Amnesty International, Astma-Allergi Forbundet, Børnenes Kontor, Børns Vilkår, Caritas Danmark, Dansk Epilepsiforening, Danske Døves Landsforbund, Dansk Røde Kors, Kirkens Korshær, Landsforeningen LEV, Menighedsfakultetet, Red Barnet, Rotary Danmarks Hjælpefond, Scleroseforeningen, U-landsorganisationen IBIS og WWF Verdensnaturfonden.

Lars Tybjerg, direktør

Mobil 2282 5743