F-Securen synteettinen optio-ohjelma ja muutos yhtiön omien osakkeiden määrässä

11. tammikuuta, 2013 klo 15.15

F-Securen synteettinen optio-ohjelma ja muutos yhtiön omien osakkeiden määrässä

Synteettinen optio-ohjelma

F-Secure Oyj:n hallitus on päättänyt uuden synteettisiin optioihin perustuvan kannustinohjelman perustamisesta yhtiön valituille avainhenkilöille ansaintajaksolle 2012-2014. Ohjelman tarkoitus on tukea yhtiön strategiaa yhtenäistämällä yhtiön omistajien ja avainhenkilöiden intressejä yhtiön arvon kasvattamiseksi sekä sitouttaa avainhenkilöitä. Synteettisen optio-ohjelman ansaintakriteerinä on F-Securen osakkeen hinnan kehitys. Synteettisen optio-ohjelman piiriin kuuluvilla avainhenkilöillä on mahdollisuus saada käteispalkkio, jonka suuruus perustuu F-Securen osakkeen arvonnousuun ohjelman seurantajaksolla.

Muutos F-Securen omien osakkeiden määrässä

Vuonna 2008 F-Secure Oyj:n hallitus perusti avainhenkilöilleen osakeperusteisen kannustinohjelman ansaintakausille 2008-2010. Ansaintakaudelle asetetut ansaintakriteerit perustuivat liikevaihtoon (Revenues) ja liiketulokseen (EBIT). F-Secure Oyj on antanut vuoden 2009 ansaintakriteereihin perustuvien tulosten perusteella 316.555 osaketta palkkiona 19 ohjelman piirissä olevalle henkilölle.

Osakkeet siirrettiin ohjelman piirissä oleville henkilöille 10. tammikuuta 2013. Osakkeiden siirron jälkeen F-Secure Oyj:llä on hallussaan 3.415.835 kappaletta yhtiön omia osakkeita.

F-Secure Oyj

Lisätietoja: Taneli Virtanen, CFO, tel. +358 9 2520 5655