Arseus: EBIT stijgt met 25,5% naar € 58,1 miljoen

• Nettowinst stijgt met 55,7% naar € 43,8 miljoen
  • Operationeel werkkapitaal daalt met 12,1% naar € 51,3 miljoen
  • Dividendvoorstel 2012: € 0,60 per aandeel, een stijging van 20,0% t.o.v. 2011

Ger van Jeveren, CEO van Arseus: "Voor Arseus was 2012 een uitstekend jaar. De omzet groeide organisch met maar liefst 6,0% terwijl de EBIT met 25,5% groeide naar € 58,1 miljoen. Alle andere indicatoren van winstgevendheid zijn in 2012 eveneens sneller gestegen dan de omzet. Dit is een duidelijke bevestiging dat onze strategische focus op het ontwikkelen en continu op de markt introduceren van zelfontwikkelde innovatieve producten en concepten succesvol is. Een resultaat waar we trots op mogen zijn.
Fagron heeft haar wereldwijde marktleiderschap in 2012 verder uitgebouwd met overnames in Brazilië, Polen, Colombia, Denemarken en de Verenigde Staten. Daarnaast is Fagron een partnership aangegaan in Australië. Vanwege het uitstekende trackrecord en de kwaliteit van de organisatie, is Fagron in staat om overnames snel en soepel te integreren. Hierdoor leveren de overnames direct een positieve bijdrage aan de winst per aandeel van Arseus.
De huidige netto financiële schuld/REBITDA-ratio van 2,64 gecombineerd met een sterke operationele cashflow geeft voldoende ruimte om de goed gevulde overnamepijplijn te financieren en tevens voor het 5e jaar op rij een mooi en gestaag stijgend dividend aan onze aandeelhouders uit te keren. Voor geheel 2013 verwachten wij wederom een gezonde organische groei en een rentabiliteit die naar verwachting sneller zal groeien dan de omzet."

Open onderstaande link voor het volledige persbericht:

EBIT stijgt met 25,5% naar € 58,1 miljoen