Travelmarket A/S – periodemeddelelse 1. halvår 2012/2013

NASDAQ OMX First North meddelelse nr. 82

Vejle den 20. februar 2013, 2013-02-20 10:11 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Halvårsrapport 2012/2013 (perioden 1.7.2012 – 31.12.2012)

• Omsætningen voksede med 4 % i 1. halvår i forhold til samme periode sidste år
  • Bruttofortjenesten voksede med 10 % i 1. halvår i forhold til samme periode sidste år
  • Resultatet før afskrivninger voksede 93 % i 1. halvår i forhold til samme periode sidste år
  • Periodens resultat var t.kr. -124 mod t.kr. -718 i samme periode sidste år

Koncernens nettoomsætning for 1. halvår 2012/2013 blev t.kr. 11.856 mod 11.387 i samme periode sidste år. Væksten kommer primært fra virksomhedens kerneforretning, som er rejsesøgemaskiner og softwarelicenser på hostede websider.

Koncernens samlede resultat for 1. halvår 2012/2013 blev et overskud på t.kr. 1.917 før afskrivninger (EBITDA), hvilket er en fremgang på t.kr. 926 i forhold til samme periode sidste år. Resultatet før skat blev et underskud på t.kr. 165 for halvåret mod et underskud på t.kr. 958 for 1. halvår sidste år. Efter skat blev resultatet et underskud på t.kr. 124 for halvåret. Indtjeningen per aktie blev for halvåret på kr. - 0,05.

Virksomhedens pengestrømme er kraftig forbedret i 1. halvår af 2012/2013 sammenlignet med samme periode sidste år. Pengestrømmene er forbedret som følge af den forbedrede drift, primært skabt gennem en øget omsætning og en forbedring af arbejdskapitalen.

Travelmarket oplever en kontinuerlig vækst på mobil og tablet trafikken til virksomhedens søgemaskiner, og derfor intensiveres udviklingen på dette område. I løbet af 2. kvartal lancerede Travelmarket nye mobile Apps på det danske, norske og svenske marked, ligesom der blev lanceret såkaldte mobile versioner af virksomhedens websider.

I løbet af 2. kvartal indgik Travelmarket partneraftaler med flere danske og internationale rejsemedier, herunder Politikens turengaartil.dk der er en af de mest besøgte rejsesider i Danmark samt det førende finske rejsesite rantapallo.fi.

Det forventes, at omsætningsvæksten også i 2. halvår vil være afdæmpet, hvorfor Travelmarket nu for regnskabsåret 2012/2013 forventer en omsætning i intervallet 24,5-25,5 mio. kr. mod tidligere 26-28 mio. kr.

På grund af reduktion i omkostningsniveauet fastholder Travelmarket dog forventeringerne til en fremgang i resultatet før afskrivninger med et overskud i intervallet 4-6 mio. kr. Forventningerne til resultatet før skat præciseres til et overskud omkring 0,5 mio. kr., hvor forventningen tidligere var i intervallet 0,5-1 mio. kr.

Bestyrelsesbeslutninger:

Der er ikke i perioden truffet principielle beslutninger, bortset fra de meddelelser, som allerede er udsendt via OMX First North.

Øvrige oplysninger

Aktieinformation:

Travelmarket A/S’ aktier sluttede 1. halvår den 31. december 2012 i kurs 6,25.

Aktionærforhold:

Travelmarket A/S har 2.750.000 stk. aktier fordelt på 98 aktionærer. Følgende aktionærer har i henhold til Værdipapirlovens § 29 overfor Travelmarket A/S oplyst at eje mere end 5 % af selskabets aktiekapital.

Richard Bunck - 70,8 % - svarende til 1.946.659 stk. aktier

O.S. ApS (Ole Stouby) - 23,0 % svarende til 632.500 stk. aktier

Egne aktier:

Travelmarket har pr. 31. december 2012 82.900 stk. egne aktier til en aktieoptionsordning til medarbejderne.

Insidernes aktiebesiddelser:

Medlemmer af bestyrelsen og direktionen i Travelmarket A/S besidder pr. 31. december 2012 direkte og indirekte i alt 637.100 stk. aktier i Travelmarket A/S.

Certified Adviser og dennes medarbejdere har ingen aktiebesiddelser i selskabet.

Hovedtal for 1. halvår 2012/2013 (1. juli 2012 – 31. december 2012) er vedhæftet som bilag.

Næste periodemeddelelse: 3. kvartal (1. januar 2013 – 31. marts 2013) offentliggøres 22. maj 2013.

Yderligere information:

Travelmarket A/S, direktør Ole Stouby, telefon 76 43 30 54 - mobil 40 81 72 47, ols@travelmarket.com

Certified Adviser: Dahl-Sørensen & Partners A/S, Kongevejen 418, 2840 Holte, tlf. 33 64 92 00, website: www.dspco.dk

Om Travelmarket: Travelmarket driver en international internetbaseret rejsesøgemaskine med avancerede søgefaciliteter. Selskabet retter sig mod rejsende, der gratis får stillet rejsesøgemaskiner til rådighed.

Travelmarket A/S (cvr. nr. 25 92 33 24), Nørregade 77, 7100 Vejle er noteret på NasdaqOMX/First North i København under TMCOM. Investormateriale forefindes under www.investor.travelmarket-interactive.dk

Bilag 1 til FN meddelelse nr 82.pdf