Ændringer i redegørelsen om anbefalinger for god selskabsledelse

Den 7. marts 2013
Selskabsmeddelelse nr. 04-13

I selskabets årsrapport for 2012 er det angivet, at anbefalingerne vedrørende overtagelsestilbud ikke følges, idet disse ikke skønnes relevante under hensyntagen til selskabets ejerstruktur, hvor hovedaktionær Richard Bunck via et 100% ejet og kontrolleret holdingselskab, Baunegård ApS, ejer mere end 50% af aktiekapitalen og stemmerne.

Selskabet har modtaget henvendelse fra en aktionær, hvis interne regelsæt fordrer, at selskaber, i hvilke aktionæren investerer, følger anbefalingerne vedrørende overtagelsestilbud. Aktionæren har anmodet bestyrelsen om at genoverveje anbefalingerne på dette punkt. På baggrund heraf, har bestyrelsen d.d. besluttet fremover at følge anbefalingerne vedrørende overtagelsestilbud, nærmere bestemt pkt. 1.4.1 og pkt. 1.4.2 i anbefalinger for god selskabsledelse, der er udfærdiget af Komitéen for god selskabsledelse.

En opdateret og fuldstændig redegørelse for hvorledes selskabet forholder sig til de anbefalinger, som den danske komite for god selskabsledelse har offentliggjort, fremgår af selskabets hjemmeside på adressen www.northmedia.dk/governance.cfm.

Yderligere oplysninger kan fås hos adm. direktør Lars Nymann Andersen eller økonomidirektør Kåre Wigh, telefon 39 57 70 00.

North Media A/S

Lars Nymann Andersen