Aqualife optager lån

First North meddelelse nr. 4/2013
25. marts 2013

Resumé: Aqualife har modtaget et lån på USD 100.000 fra hovedaktionær. Frist for afvikling af mellemværende med tidligere bankforbindelse er forlænget til 15. maj 2013.

I meddelelse nr. 2/2013 af 6. marts 2013 orienterede Aqualife om en række forhold vedrørende selskabets finansiering, herunder, at aktiviteterne til at rejse den nødvendige kapital til at finansiere selskabet fremover fortsatte, samt at ledelsen var i dialog med selskabets hovedaktionær om ydelse af et kontant lån fra denne til sikring af selskabets likviditet i mellemtiden.

Optagelse af lån

Der er nu indgået en låneaftale mellem Aqualife og United Food Technology International S.A.L. (UFTI), hvilket betyder, at Aqualife har modtaget et kontant lån på USD 100.000 fra UFTI på vilkår, der afspejler risikoen:

• Lånet er et stående lån med løbende rentetilskrivning.
  • Såfremt Aqualife inden tilbagebetaling af lånet får tilført kapital i form af låne- eller egenkapital for minimum DKK 8 mio., forfalder lånebeløbet med tillæg af rente til øjeblikkelig betaling.
  • Dersom Aqualife afhænder i det væsentlige alle sine forretningsmæssige aktiver, forfalder lånet til øjeblikkelig betaling med tillæg af 100 %.

Udskydelse af betaling/akkordering af bankgæld

Aqualife indgik i 2012 aftale med selskabets tidligere bankforbindelse, Fjordbank Mors, om, at selskabets samlede gæld til banken på daværende tidspunkt, ca. DKK 12 mio., ville kunne afvikles fuldt ud ved betaling af DKK 5 mio. kontant inden for en defineret tidsfrist.

Aqualife har nu modtaget meddelelse fra Fjordbank Mors om, at banken accepterer en yderligere forlængelse af betalingsfristen til 15. maj 2013.

Kontakt:      Jens Wittrup Willumsen, bestyrelsesformand, tlf. +45 23 47 56 40

www.aqualife.nu

Selskabets Certified Advisor er Corporate Finance A/S, Jesper Gøthgen, tlf. +45 33 64 92 03

Aqualife_meddelelse_4_2013_Finansiering.pdf