RAMIRENT OYJ PÖRSSITIEDOTE 27.3.2013 klo 8.00

Vantaa, 2013-03-27 07:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Uusi osakepohjainen kannustinjärjestelmä vuosille 2013–2015

Ramirentin hallitus on hyväksynyt uuden osakepohjaisen kannustinjärjestelmän yhtiön johdolle. Kannustinjärjestelmän tarkoituksena on yhdistää osakkeenomistajien ja konsernin avainhenkilöiden tavoitteet yhtiön arvon nostamiseksi, sitouttaa johto yhtiöön ja tarjota johdolle kilpailukykyinen palkkiojärjestelmä, joka perustuu yhtiön osakkeiden omistukseen. Uusi järjestelmä sisältää osakkeiden omistuksen perusteella jaettavia lisäosakkeita (matching shares) ja suoriteperusteisesti jaettavia osakkeita (performance shares), ja se on suunnattu noin 50:lle johtoon kuuluvalle henkilölle ansaintajaksolla 2013–2015. Konsernin johtoryhmän jäsenet kuuluvat uuden kannustinohjelman piiriin.

Uudessa järjestelmässä on yksi ansaintajakso, kalenterivuodet 2013–2015. Järjestelmän mahdollinen palkkio ansaintajaksolta 2013–2015 perustuu yhtiön osakkeen kokonaistuottoon (Total Shareholder Return, TSR) ja konsernin kumulatiiviseen taloudelliseen tulokseen (Economic Profit). Ylimmän johdon osalta ennakkoedellytyksenä osakkeiden saamiselle järjestelmän nojalla on, että ylimpään johtoon kuuluva hankkii ja pitää omistuksessaan yhtiön osakkeita tietyn määrän hallituksen päätöksen mukaisesti.

Mahdollinen palkkio ansaintajaksolta 2013–2015 maksetaan osittain yhtiön osakkeina ja osittain rahana vuonna 2016. Rahaosuuden on tarkoitus kattaa palkkiosta aiheutuvat henkilökohtaiset verot ja veronluonteiset maksut. Palkkiota ei makseta johtohenkilölle, jos hänen työ- tai toimisuhteensa konserniin kuuluvassa yhtiössä päättyy ennen palkkion maksamista.

Ansaintajakson 2013–2015 perusteella maksettava enimmäispalkkio vastaa yhteensä enintään 390.244 Ramirent Oyj:n osakkeen arvoa (sisältäen myös rahana maksettavan osuuden).

Suunnattu omien osakkeiden luovuttaminen konsernin avainhenkilöille vuoden 2010 osakepohjaisen kannustinjärjestelmän täytäntöönpanemiseksi

Varsinaisen yhtiökokouksen myöntämän valtuutuksen perusteella, hallitus on päättänyt luovuttaa maksutta yhteensä 31.558 yhtiön hallussa olevaa omaa osaketta konsernin avainhenkilöille vuoden 2010 osakepohjaisen kannustinjärjestelmän täytäntöönpanon mukaisesti. Järjestelmän tarkoituksena oli yhdistää osakkeenomistajien ja avainhenkilöiden tavoitteet yhtiön arvon nostamiseksi. Suunnatun omien osakkeiden luovuttamiseen oli vahvat taloudelliset perusteet.

Kannustinjärjestelmän taloudellinen kriteeri perustui yhtiön osakkeen kokonaistuottoon (TSR), konsernin sijoitetun pääoman tuottoon (ROI) ja konsernin kumulatiiviseen osakekohtaiseen tulokseen (EPS). Osakkeiden lisäksi palkkio sisälsi rahaosuuden, jonka on tarkoitus kattaa avainhenkilöille palkkiosta aiheutuvat henkilökohtaiset verot ja veronluonteiset maksut. Palkkio suoritettiin noin 40:lle konsernin avainhenkilölle. Avainhenkilöt ovat velvollisia pitämään palkkiona saamansa osakkeet niin kauan kuin osallistujan omistamien osakkeiden arvo yhteensä on alle hänen puolen vuoden bruttopalkkansa.

Osakkeet on tarkoitus luovuttaa avainhenkilöille 2.4.2013 mennessä. Osakkeiden luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on yhteensä 998.634 yhtiön omaa osaketta.

Vantaa 27.3.2013

RAMIRENT OYJ
Magnus Rosén

LISÄTIETOJA:
Magnus Rosén, toimitusjohtaja, puh. +358 20 750 2845

Franciska Janzon, johtaja, konserniviestintä ja sijoittajasuhteet, puh. +358 20 750 2859

JAKELU:
NASDAQ OMX Helsinki Oy
www.ramirent.com

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2012 konsernin liikevaihto oli 714 miljoonaa euroa. Konsernilla on noin 3.000 työntekijää 358 toimipaikassa 13 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.