Forløb af ordinære generalforsamlinger i BankInvest foreninger

Forløb af ordinære generalforsamlinger i Investeringsforeningen BankInvest, Investeringsinstitutforeningen BankInvest og BI Private Equity f.m.b.a.

Ovennævnte foreninger har afholdt ordinære generalforsamlinger torsdag den 11. april 2013.

Bestyrelsens beretning
Formanden, tidl. udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen, kom under beretningen ind på den positive udvikling på værdipapirmarkederne på trods af uro i USA om den økonomiske afgrund og på trods af folkelige protester og øget arbejdsløshed i Europa, hvilket har bidraget til, at alle afdelinger på nær en præsterede positive resultater i 2012.

Beretningen blev taget til efterretning.

Årsrapport og udbytte
Årsrapporterne med regnskaber for de i alt 27 afdelinger/3 foreninger blev ligeledes enstemmigt godkendt, inkl. forslagene til udbetaling af de i bilag 1 angivne udbytter for 2012. I alt beløb afdelingernes resultat sig til 5 mia. kr. Den forestående udbyttebetaling til medlemmerne udgør 1,7 mia. kr.

Forslag fremsat af bestyrelsen
Bestyrelsen havde foreslået, at vedtægterne for Investeringsforeningen BankInvest og BI Private Equity f.m.b.a. ændres således:

• Investeringsforeningen BankInvest

Sætningen ”, herunder depotbeviser” indsættes efter: ”Obligationer og andre former for standardiserede gældsinstrumenter” i § 6, stk. 2 i følgende afdelinger: Udenlandske Obligationer, Højrentelande, Lange Danske Obligationer, Virksomhedsobligationer Etik (SRI), Højrentelande, lokalvaluta, Virksomhedsobligationer, Globale Indeksobligationer og Korte Danske Obligationer samt i § 6, stk. 3 i afdelingerne: Korte Danske Obligationer Akkumulerende, Højrentelande Akkumulerende og Virksomhedsobligationer Akkumulerende.

• BI Private Eguity f.m.b.a.

Bestyrelsen foreslår, at BI Private Equity f.m.b.a.’s vedtægter ændres således, at der åbnes op for mulig udlodning ved at tilføje et nyt § 13:

”Udlodning

§ 13. Bestyrelsen kan stille forslag om udlodning på foreningens generalforsamling, såfremt størrelsen af foreningens likvide aktiver overstiger størrelsen af den samlede committede kapital, herunder ikke indbetalt kapital samt omkostninger i underfondene frem til udløb.”

I § 13 - § 23 konsekvensrettes nummerering som følge af den nye § 13.

Valg til bestyrelsen
Ifølge foreningernes vedtægter var tidligere udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen på valg. Bestyrelsen foreslog genvalg af tidligere udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen samt valg af senior advisor Viggo Nedergaard Jensen, som nyt medlem af bestyrelsen. Begge blev enstemmigt hhv. genvalgt og valgt som medlemmer af bestyrelsen.

Valg af revisor
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab, blev enstemmigt valgt som revisor for samtlige foreninger.

Eventuelle spørgsmål til denne meddelelse kan rettes til direktør Christina Larsen, tlf. nr. 77 30 90 00.

BI Management A/S

Udenlandske Obligationer DK0010032671 4,00 3,00
Virksomhedsobligationer DK0010296813 3,25 4,00
Virksomhedsobligationer Etik (SRI) DK0060003044 0,00 0,00

Udbytterne vil blive indsat på medlemmernes konti onsdag den 17. april 2013.

Fondskoderne for de afdelinger, hvori det har været muligt at tegne andele uden ret til udbytte for regnskabsåret 2012, vil parvis blive sammenlagt med de oprindelige fondskoder med virkning fra den 17. april 2013.