QPR esittelee liiketoimintalähtöistä kokonaisarkkitehtuurin hallintaympäristöään alan johtavassa globaalissa tapahtumassa

QPR osallistuu toukokuussa yhteen maailman laajimmista ja arvostetuimmista kokonaisarkkitehtuuritapahtumista. Lontoossa 14.–15.5. järjestettävässä Gartner 2013 Enterprise Architecture Summit –tapahtumassa QPR esittelee toiminnankehityksen ammattilaisille, strategiasuunnittelijoille sekä liiketoiminnan- ja tietohallinnon kehitystiimeille QPR EnterpriseArchitect –ohjelmistoa ja siihen sisältyvää operatiivisen toiminnan kehitysmallia.

QPR EnterpriseArchitect -ohjelmisto tarjoaa kaikille operatiivisen toiminnan kehittämisen osapuolille yhdistetyn suunnittelu- ja yhteistyöympäristön. Sen avulla he voivat mallintaa kokonaisarkkitehtuurin kaikkia ulottuvuuksia sekä viestiä niistä tehokkaasti keskenään ja eri kohderyhmille.

”QPR EnterpriseArchitect on mallintajien suosikki, sillä sen käyttö on helppo oppia ja se nopeuttaa kokonaisarkkitehtuurityöhön kuuluvaa mallinnusta. Yhdellä ja samalla kokonaisvaltaisella työkalulla myös IT-organisaatio voi tehokkaasti mallintaa tieto- ja järjestelmäarkkitehtuuria sekä yhdistää nämä kattavaksi yleisnäkymäksi. Koko organisaatio voi tehokkaasti arvioida muutosten vaikutuksia ja tunnistaa niiden vaikutuksia liiketoimintaan. QPR Portal -selainliittymä varmistaa helpon ja tehokkaan tiedon jaon”, johtaja Tero Aspinen kertoo.

QPR EnterpriseArchitect –ohjelmisto vastaa laajaan joukkoon eri asiakasryhmien tarpeita, myös niiden, jotka ovat jo omaksuneet kokonaisvaltaisen lähestymistavan yritysarkkitehtuuriin. ICT-suuntautuneelle asiakkaille QPR EnterpriseArchitect antaa myös käyttäjiä miellyttävän työvälineen, joka samalla sisältää kokonaisvaltaisen joukon ICT-palveluja ja verkonhallinnan johtamisen toiminnallisuuksia. Sisällyttämällä tietoon ja ICT-järjestelmiin liittyvät ulottuvuudet kokonaisarkkitehtuurityöhön ohjelmisto tarjoaa prosessisuuntautuneelle mahdollisuuden mallintaa muutakin kuin liiketoimintaprosesseja.

QPR:n kokonaisarkkitehtuurin hallintaympäristöön kuuluu QPR EnterpriseArchitect –ohjelmiston lisäksi operatiivisen toiminnan kehitysmalli (QPR Operational Development Model). Malli on käytännönläheinen tapa tarkastella organisaatioiden arkkitehtuurin eri osa-alueita. Sen sijaan, että se pakottaisi asiakkaan omaksumaan uusia johtamisfilosofioita tai –käytäntöjä, se auttaa asiakkaan jo olemassa olevaa kehittämistoimintoa toimimaan tehokkaammin.

“Operatiivisen toiminnan kehitysmalli varmistaa, että asiakkaan toiminta on strategian mukaista. Mallin ansioista asiakas voi ketterästi kehittää toimintaansa niin, että se vastaa paremmin strategisia vaatimuksia ja mukautuu nopeammin ja tehokkaammin toiminta- ja kilpailuympäristön muutoksiin”, QPR:n prosessikonsultoinnista vastaava Matti Eerola sanoo.

Gartner 2013 Enterprise Architecture Summit -tapahtuman QPR-kokonaisviestissä on varattu keskeinen osa Aalto-yliopiston kokonaisarkkitehtuurityötä esittelevälle ”Aalto University Merger: Pragmatic Enterprise Architecture by the Book” -puheenvuorolle. Sen pitävät yhdessä Aalto-yliopiston arkkitehtuurijohtaja Patrik Maltusch ja QPR Softwaren tuotejohtaja Jaakko Riihinen.

"Aalto-yliopiston kokonaisarkkitehtuuriohjelma on kouluesimerkki hyvästä suunnittelusta ja ammattitaidosta. Ja se toimii myös käytännössä”, Eerola sanoo.

QPR pyrkii Gartner 2013 Enterprise Architecture Summit -tapahtumassa vahvistamaan myös kansainvälistä jälleenmyyjäverkostoaan.

QPR Software

QPR Software on erikoistunut yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioiden toiminnan kehittämiseen. Missiomme on auttaa asiakkaitamme tulemaan ketteriksi ja tehokkaiksi toiminnassaan. Tarjoamme ohjelmistoja ja asiantuntijapalveluja kokonaisarkkitehtuurin kehittämisessä, prosessien mallintamisessa ja analysoinnissa sekä suorituskyvyn mittaamisessa. Meillä on yli 1500 asiakasta yli 50 maassa ja osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Lisätietoja QPR EnterpriseArchitect –ohjelmistosta:

Tero Aspinen,
johtaja
tero.aspinen(at)qpr.com

Lisätietoja operatiivisen toiminnan kehitysmallista:

Matti Eerola
Head of Process Consulting
matti.eerola(at)qpr.com

“Aalto University Merger: Pragmatic Enterprise Architecture by the Book” –asiakasesimerkkipuheenvuoro pidetään tiistaina 14. toukokuuta, kello 14.30-15.00, Westminster B –huoneessa (Level -3).

Tutustu Gartner 2013 Enterprise Architecture Summit -tapahtuman kotisivuun:

www.gartner.com/technology/summits/emea/enterprise-architecture