Ändring i företagsledningen

Stockholm, 2013-05-16 03:01 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Som ytterligare ett steg att minska Bolagets kostnader har två positioner i den amerikanska företagsledningen eliminerats. De berörda positionerna är Executive Vice President of Licensing samt Chief Financial Officer.

På licenssidan kommer Bolaget framöver endast att arbeta med de egna rättigheterna och slutar därmed att representera andra rättighetsägare, en verksamhet som har visat sig vara tidskrävande utan att ge några substantiella intäkter. Det är Bolagets åsikt att en heltidsanställd ekonomichef inte är nödvändig och kommer istället att använda en tidigare anlitad konsult på deltid.

Om Paradox Entertainment
Paradox Entertainment utvecklar och licensierar sitt rättighetsbibliotek genom att generera intäkter från olika former av underhållning, till exempel film-, tv-, spel-, förlag- och leksaksindustrierna. Företaget äger bland annat välkända rättigheter som Conan the Barbarian, Kull of Atlantis, Solomon Kane, Mutant Chronicles, samt Robert E. Howards samlade verk. Därutöver producerar, samproducerar och finansierar bolaget filmer för en global marknad. Verksamheten drivs till stor del genom helägda Paradox Entertainment Inc, baserat i Los Angeles, USA. Paradox Entertainment AB handlas på NASDAQ OMX-listan First North Premier (PDXE, SE0000598054) med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Carl Molinder
         VD, Paradox Entertainment AB