Travelmarket A/S – periodemeddelelse 3. kvartal 2012/2013

NASDAQ OMX First North meddelelse nr. 83

Vejle den 22. maj 2013, 2013-05-22 09:13 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Kvartalsrapport 2012/2013 (perioden 1.1.2013 – 31.3.2013)

• Omsætningen faldt med 7 % i 3. kvartal i forhold til samme periode sidste år
  • Bruttofortjenesten var på samme niveau i 3. kvartal som 3. kvartal sidste år
  • Resultatet før afskrivninger voksede 16 % i 3. kvartal i forhold til samme periode sidste år
  • Periodens resultat var et overskud på t.kr. 72 mod t.kr. 11 i samme periode sidste år
  • Pengestrømmen blev kraftigt forbedret i forhold til samme periode sidste år

Koncernens nettoomsætning for 3. kvartal 2012/2013 blev t.kr. 6.527 mod 6.995 i samme periode sidste år. År til dato (1.7.2012 til 31.3.2013) var omsætningen på niveau med sidste år.

Koncernens samlede resultat for 3. kvartal 2012/2013 blev et overskud på t.kr. 1.201 før afskrivninger (EBITDA), hvilket er en fremgang på t.kr. 171 i forhold til samme periode sidste år. År til dato er fremgang i resultatet før afskrivninger på t.kr. 1.097 eller 54 % i forhold til samme periode sidste år.  Resultatet før skat blev et overskud på t.kr. 95 for 3. kvartal mod et overskud på t.kr. 13 for 3. kvartal sidste år.

År til dato blev resultatet efter skat et underskud på t.kr. 52 for hvilket er en markant fremgang i forhold til sidste år, hvor resultatet efter skat var et underskud på t.kr. 708 i samme periode. Indtjeningen per aktie blev år til dato på kr. - 0,02.

Det forbedrede resultat kommer primært fra en kapacitetstilpasning på både personaleudgifter og eksterne udgifter.

Virksomhedens pengestrømme er kraftig forbedret i 2012/2013 sammenlignet med sidste år. Pengestrømmene er forbedret som følge af den forbedrede drift og en forbedring af arbejdskapitalen.

Travelmarket oplever en kontinuerlig vækst på mobil og tablet trafikken til virksomhedens rejsesøgemaskiner, og udviklingen på området er intensiveret. I løbet af 3. kvartal lancerede Travelmarket nye mobile apps på det danske, norske og svenske marked, ligesom der er relanceret såkaldte mobile versioner af virksomhedens rejsesøgemaskiner.

Der er i Danmark indgået strategisk samarbejde med Politiken om integration af rejsesøgemaskiner på TurenGaarTil.dk, og der er indledt samarbejde med Nettavisen.no i Norge.

Det forventes, at omsætningen også i 4. kvartal vil være afdæmpet. Travelmarket fastholder forventningerne til regnskabsåret 2012/2013, hvor der forventes en omsætning i intervallet 24,5-25,5 mio. kr.

Travelmarket fastholder ligeledes forventningerne til en fremgang i resultatet før afskrivninger med et overskud i intervallet 4-6 mio. kr., og et resultatet før skat på omkring 0,5 mio. kr.

Bestyrelsesbeslutninger:

Der er ikke i perioden truffet principielle beslutninger, bortset fra de meddelelser, som allerede er udsendt via OMX First North.

Øvrige oplysninger

Aktieinformation:

Travelmarket A/S’ aktier sluttede 3. kvartal den 31. marts 2013 i kurs 5,85.

Aktionærforhold:

Travelmarket A/S har 2.750.000 stk. aktier fordelt på 98 aktionærer. Følgende aktionærer har i henhold til Værdipapirlovens § 29 overfor Travelmarket A/S oplyst at eje mere end 5 % af selskabets aktiekapital.

Richard Bunck - 70,8 % - svarende til 1.946.659 stk. aktier

O.S. ApS (Ole Stouby) - 23,0 % svarende til 632.500 stk. aktier

Egne aktier:

Travelmarket har pr. 31. marts 2012 82.900 stk. egne aktier til en aktieoptionsordning til medarbejderne.

Insidernes aktiebesiddelser:

Medlemmer af bestyrelsen og direktionen i Travelmarket A/S besidder pr. 31. december 2012 direkte og indirekte i alt 637.100 stk. aktier i Travelmarket A/S.

Certified Adviser og dennes medarbejdere har ingen aktiebesiddelser i selskabet.

Hovedtal for 3. kvartal 2012/2013 (1. januar 2013 – 31. marts 2013) er vedhæftet som bilag.

Næste periodemeddelelse:    Årsregnskab 2012/2013 (1. juli 2012 – 30. juni 2013) offentliggøres 26. september 2013.

Yderligere information:

Travelmarket A/S, direktør Ole Stouby, telefon 76 43 30 54 - mobil 40 81 72 47, ols@travelmarket.com

Certified Adviser: Dahl-Sørensen & Partners A/S, Kongevejen 418, 2840 Holte, tlf. 33 64 92 00, website: www.dspco.dk

Om Travelmarket: Travelmarket driver en international internetbaseret rejsesøgemaskine med avancerede søgefaciliteter. Selskabet retter sig mod rejsende, der gratis får stillet rejsesøgemaskiner til rådighed.

Travelmarket A/S (cvr. nr. 25 92 33 24), Nørregade 77, 7100 Vejle er noteret på NasdaqOMX/First North i København under TMCOM. Investormateriale forefindes under www.investor.travelmarket-interactive.dk

Bilag 1 til FN meddelelse nr 83.pdf