Filmen “Reasonable Doubt” klar för leverans

Stockholm, 2013-07-24 19:23 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Filmen “Reasonable Doubt”, med Samuel L. Jackson och Dominic Cooper i huvudrollerna, har färdigställts och kommer nu att levereras till distributörerna i de sålda territorierna. Den spelades in i Winnipeg, Kanada, under fjärde kvartalet 2012.

I dagsläget har filmen sålts till cirka 80 % av territorierna med ambitionen att sälja resterande inom ett halvår. Filmpremiär i respektive territorium kommer troligen att ske inom fem till åtta månader.

Filmen är en samproduktion mellan Paradox Entertainment, Bavariapool och South Creek Pictures. Paradox Entertainment äger 40 % av filmen.

I ”Reasonable Doubt” får en allmän åklagare sitt liv upp-och-nervänt efter att han blir inblandad för en trafikolycka och sedan smiter från platsen. En annan man blir arresterad för brottet och anklagas för mord. Läs mer om filmen på IMDb: http://www.imdb.com/title/tt2304953/.

Om Paradox Entertainment
Paradox Entertainment utvecklar och licensierar sitt rättighetsbibliotek genom att generera intäkter från olika former av underhållning, till exempel film-, tv-, spel-, förlag- och leksaksindustrierna. Företaget äger bland annat välkända rättigheter som Conan the Barbarian, Kull of Atlantis, Solomon Kane, Mutant Chronicles, samt Robert E. Howards samlade verk. Därutöver producerar, samproducerar och finansierar bolaget filmer för en global marknad. Verksamheten drivs till stor del genom helägda Paradox Entertainment Inc, baserat i Los Angeles, USA. Paradox Entertainment AB handlas på NASDAQ OMX-listan First North Premier (PDXE, SE0000598054) med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Carl Molinder
         VD, Paradox Entertainment AB