Delårsrapport for perioden 1. januar 2013 – 30. juni 2013

E-mail:investor@dkcompany.com

Website: www.dkcompany.com

Delårsrapport for perioden 1. januar 2013 – 30. juni 2013

Bestyrelsen for DK Company A/S har den 28. august 2013 godkendt delårsregnskabet for perioden 1. januar 2013 til 30. juni 2013 og er ikke revideret.

DK Companys målsætning er at øge markedsværdien gennem organisk vækst og opkøb samt at give aktionærerne et konkurrencedygtigt afkast af deres investerede kapital. Koncernens målsætning er, som udmeldt i forbindelse med Årsrapporten 2012, at fortsætte væksten på såvel omsætning som indtjening.

Det er koncernens ambition at blive blandt de førende multibrand-udbydere i Europa. Ledelsen ser 2013 som et konsolideringsår, hvor ledelsen vil tilpasse forretningen til fortsat vækst og yderligere opkøb.

Koncernen har i perioden sammenlignet med sidste år realiseret en markant forbedring i såvel omsætning som i indtjening primært som følge af de senest tilkøbte aktiviteter.

DK Company har i perioden oplevet vanskelige markedsforhold, herunder tilbageholdende forbrugeradfærd, hvilket har resulteret i et stort pres på koncernens kunder i detailleddet henover hele perioden, hvilket har medført et lavere aktivitetsniveau i retailleddet end forventet. Koncernen ser midlertidigt ind i en positiv trend på de kollektioner som sælges i 2. halvår og på de kollektioner, som vedrører 1. halvår 2014.

Koncernen blev i 2. kvartal af 2013 ramt af faldet i den norske krone medio juni måned, som qua koncernens store disponering i Norge har haft en større negativ påvirkning på koncernens indtjening for perioden i størrelsesordenen 6 mio. kr.

Koncernen har i perioden erhvervet agenturet til fire af koncernens brands i Norge. Akkvisitionen er sket for at komme tættere på markedet og dermed skabe et større nærvær til kunderne.

Omsætningen er i perioden 1. januar 2013 - 30. juni 2013 øget til 850 mio. kr. fra 299 mio. kr. i samme periode året før og er væsentligt påvirket af de tilkøbte aktiviteter.

Resultat af primær drift efter særlige poster (EBIT) udgør i perioden 1. januar 2013 til 30. juni 2013 i alt 45 mio. kr. mod 23 mio. kr. i samme periode året før.

Resultat før skat af de fortsættende aktiviteter for perioden 1. januar 2013 - 30. juni 2013 udgør 37 mio. kr. mod 16 mio. i samme periode året før.

Koncernens resultat efter skat for perioden 1. januar 2013 – 30. juni 2013 udviser et overskud på 28 mio. kr. mod et overskud i samme periode sidste år på 12 mio. kr.

Koncernens cashflow fra driften udgjorde i halvåret -4 mio. kr. mod + 18 mio. kr. i samme periode året før. Det negative cash flow i 1. halvår 2013 skyldes hovedsageligt, at leverandørgælden var ekstraordinær stor 31. december 2012 i de tilkøbte aktiviteter. Koncernen har i 1. halvår 2013 været i stand til at nedbringe pengebinding i lagre og debitorer med 44 mio. kr.

Som meddelt i First North meddelelse nr. 5/2012 er selskabet i dialog med SKAT omkring skatteansættelsen for indkomståret 2008. Der er ikke siden meddelelsen fremkommet nyt i sagen.

DK Company vil i det kommende halvår nøje følge udviklingen for de enkelte driftsenheder med henblik på, at kunne agere hvis udviklingen ikke går som forventet, således at man bevarer ambitionen om at være konkurrencedygtig trods en fortsat udfordrende markedssituation.

Koncernen fastholder de i årsrapporten for 2012 udmeldte forventninger til regnskabsåret 2013:

• Koncernens nettoomsætning for hele 2013 forventes at blive i størrelsesordenen MDKK 1.700-1.800.
  • Koncernens samlede forventningerne til resultat før afskrivninger og finansielle poster (EBITDA) for hele 2013 forventes i niveauet MDKK 110-130.
  • Den samlede koncernindtjening før skat for hele 2013 forventes at ligge i niveauet MDKK 100-120.
  • Overskudsgraden for hele 2013 forventes at blive realiseret i størrelsesordenen 6-7%.
  • Der forventes et investeringsniveau for hele 2013 på MDKK 10-20 til udvikling af retail og salgsunderstøttende forbedringer af it-platformen, herunder videreudvikling af e-handel.

Der forventes ikke nye opkøb i andet halvår af 2013.

Koncernen har fortsat som ambition at blive blandt de tre bedst indtjenende danske modeleverandører målt på resultat før skat.

Kvartalsmeddelelse for Q3 offentliggøres 12. november 2013.

Bo Knudsen                         Jens Poulsen

Bestyrelsesformand             Administrerende direktør

Selskabets Certified Advisor er Corporate Finance A/S, Jesper Gøthgen, tlf. +45 33 64 92 00.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Jens Poulsen på telefon 96 600 700

Delårsrapport DK Company 300613.pdf