RAMIRENTIN UNKARIN LIIKETOIMINTOJEN MYYNTI ON SAATU PÄÄTÖKSEEN

RAMIRENT OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 18.9.2013

VANTAA, 2013-09-18 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent on saanut päätökseen 8.8.2013 tiedotetun Unkarin liiketoimintojen myynnin. Ramirent myi liiketoimintonsa Unkarissa pääomasijoitusyhtiö Danube SCA Sicar:lle.

Järjestely sisältää koko Unkarin liiketoiminnan, jonka ennustettu liikevaihto vuodelle 2013 on 7 miljoonaa euroa. Kuten aiemmin on tiedotettu, kaupasta seuraa noin 2 miljoonan euron kertaluonteinen kustannus, joka aiheutuu liiketoiminnan muihin kuluihin siirrettävistä valuuttakurssien muuntoeroista, jotka kirjataan vuoden 2013 kolmannelle neljännekselle.

Myynti vahvistaa Ramirentin strategista painopistettä ydinmarkkinoilla Itämeren alueella.

Vantaa, 18.9.2013

RAMIRENT Oyj

Magnus Rosén

LISÄTIETOJA:

Magnus Rosén, toimitusjohtaja
puh.+358 20750 2845, magnus.rosen@ramirent.com

Jonas Söderkvist, talousjohtaja ja EVP konsernitoiminnot
puh.+358 20750 3248, jonas.soderkvist@ramirent.com

JAKELU:

NASDAQ OMX Helsinki Oy
www.ramirent.com

Ramirent Oyj on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2012 konsernin liikevaihto oli 714 miljoonaa euroa. Konsernilla on yli 2 700 työntekijää 325 toimipaikassa 10 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.