Nokia julkistaa vuoden 2013 kolmannen neljänneksen ja tammi-syyskuun 2013 osavuosikatsauksensa 29.10.2013

Nokia Oyj
22.10.2013 klo 14.00 (CET +1)

- Nokian taloudellinen raportointi tulee sisältämään kaksi raportoitavaa segmenttiä NSN:n osalta
- NSN:n itsenäinen osavuosikatsaus julkaistaan myös 29.10.2013

Nokia julkistaa vuoden 2013 kolmannen neljänneksen ja tammi-syyskuun 2013 osavuosikatsauksensa tiistaina 29.10.2013 noin klo 13. Tiedote on saatavilla Nokian internetsivuilla julkistamisen jälkeen.

Sijoittajapuhelu alkaa klo 15.00, ja lehdistön edustajat voivat kuunnella sitä numerossa +1 706 634 5012, konferenssitunnus 83699193. Esitystä voi seurata myös internetissä, osoitteessa http://investors.nokia.com.

Nokia julkistaa pörssitiedotteissa vain tiivistelmän osavuosikatsauksistaan. Pörssitiedote sisältää linkin kyseessä olevan vuosineljänneksen taulukot sisältävään täydelliseen osavuosikatsaukseen PDF-muodossa. Vuoden 2013 kolmannen neljänneksen ja tammi-syyskuun 2013 täydellinen osavuosikatsaus taulukoineen on saatavilla heti julkistamisen jälkeen osoitteessa http://www.results.nokia.com/results/Nokia_results2013Q3f.pdf. Kehotamme sijoittajia perehtymään tiivistelmän lisäksi taulukot sisältävään täydelliseen osavuosikatsaukseen.

Osavuosikatsaus taulukoineen on saatavilla myöhemmin tulospäivänä myös osoitteessa www.nokia.fi/luvut, jossa myös aikaisemmat osavuosikatsaukset ja taloudelliset vuosikertomukset ovat saatavilla.

Nokian raportointirakenne
Nokia on taloudellisessa raportoinnissa aikaisemmin raportoinut NSN:n yhtenä raportoitavana segmenttinä. Nokia osti vuoden 2013 kolmannella neljänneksellä Siemensin osuuden NSN:stä, minkä  johdosta NSN on Nokian kokonaan omistama tytäryhtiö. Edellä kerrotusta johtuen Nokia raportoi tästä osavuosikatsauksesta alkaen taloudelliset tiedot Nokia Solutions and Networksin (NSN) kahdesta toiminnallisesta ja raportoitavasta segmentistä, jotka ovat Mobile Broadband ja Global Services. Tämä esitystapa on yhdenmukainen sen kanssa, miten Nokian johto tarkastelee yritysjärjestelyn toteutumisen jälkeistä taloudellista tietoa. Tämän johdosta tässä osavuosikatsauksessa Nokia antaa taloudellisia tietoja yhteensä viidestä toiminnallisesta ja raportoitavasta segmentista. Nämä segmentit ovat Devices & Services –liiketoimintaan kuuluvat Smart Devices- ja Mobile Phones-yksiköt, HERE–liiketoiminta ja NSN:ään kuuluvat Mobile Broadband- ja Global Services -yksiköt.

NSN:n itsenäinen osavuosikatsaus
Aikaisemmin kerrotun mukaisesti NSN:n maaliskuussa 2013 liikkeelle laskemien joukkovelkakirjalainojen johdosta NSN julkaisee tiettyjä taloudellisia tietoja itsenäisessä raportointirakenteessa. Tästä johtuen NSN suunnittelee myös julkaisevansa vuoden 2013 kolmatta neljännestä ja tammi-syyskuuta 2013 koskevan  itsenäisen osavuosikatsauksensa 29.10.2013 noin klo 13.30.  Katsaus on myös saatavilla NSN:n internetsivuilla, osoitteessa www.nsn.com/about-us/company/financial/financial-results.

NSN:n itsenäisessä raportointirakenteessa annetut taloudelliset tiedot saattavat erota Nokian raportoimasta NSN-katsauksesta johtuen lopetetuista liiketoiminnoista ja tiettyjen erien erilaisesta esitys- ja ryhmittelytavasta. Lisäksi Nokian (ei-IFRS tiedot) ja NSN:n (tiedot ennen tiettyjä kertaluontoisia eriä) esittämät, ilman kertaluontoisia eriä annetut, toiminnallista tulosta kuvaavat tiedot eroavat toisistaan johtuen eroista Nokian ja NSN:n käyttöön ottamissa esitystavoissa  sekä eroista niissä erissä, joita ei oteta huomioon näissä tiedoissa.

Nokia
Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, jonka tuotteista on tullut olennainen osa ihmisten elämää ympäri maailmaa. Joka päivä yli 1,3 miljardia ihmistä käyttää Nokian laitteita tallentaakseen ja jakaakseen kokemuksia, hakeakseen tietoa, löytääkseen määränpäähänsä tai yksinkertaisesti puhuakseen toisilleen. Nokian edistyksellinen teknologia ja muotoilu ovat tehneet sen brändistä yhden maailman tunnetuimmista. Lisätietoja on saatavilla osoitteesta: http://www.nokia.com/about-nokia.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Nokia