Halvårsmeddelelse for KIF Håndbold Elite A/S

Fondsbørsmeddelelse nr. 2 – 28. februar 2014

Halvårsmeddelelse for KIF Håndbold Elite A/S

KIF Håndbold Elite A/S´ ikke reviderede perioderegnskab for første regnskabshalvår viser en omsætning på 15.427 t.kr. samt et EBITDA på -3.217 t.kr. Resultatet efter skat er -4.259 t.kr., hvilket er en pæn forbedring i forhold til sidste år. Med baggrund i halvårsresultatet forventer selskabet bag KIF Kolding København et beskedent resultat for regnskabsåret 2013/14.

Som forventet har KIF Kolding København også i denne sæson præget Håndboldligaen med mulighed for atter at vinde Grundspillet. Holdet har desuden præsteret godt i Champions League, hvor man er sikret deltagelse i forårets knockout kampe, og holdet er kvalificeret til Pokal-slutspillets Final Four stævne i marts. De stærke sportslige resultater er opnået efter en halv-sæson præget af mange skader hos nøglespillere som Kim Andersson, Kasper Irming, Boris Schnuchel, Simon Jensen og til dels Lasse Boesen.  Set i det lys er holdets sportslige resultater imponerende.

KIF Kolding København er det klubhold i dansk idræt, som flest danskere foretrækker at se. Med seertal på i gennemsnit 200.000 pr. kamp er holdet ikke alene førende blandt håndboldhold, men trækker også seertal, der fuldt ud kan måle sig med fodboldbrands som FCK og Brøndby.

Selskabet vil i de kommende måneder fokusere indsatsen på at øge salgsindtægterne og fortsætte med, at trimme omkostningerne. Sponsormarkedet anses stadig for at være udfordret i kølvandet på finanskrisen, men KIF Håndbold Elite arbejder hårdt på at skabe interessante tilbud til vore sponsorer og partnere. Sigtet er at skabe værdi for både fans og erhvervspartnere i Danmarks to kraftcentre København og Trekantsområdet.

”Vi er stadig et brand under opbygning. KIF Kolding København har en stærk kulturel forankring i Trekantsområdet, og vi har flere initiativer i gang for at skabe en stærk position i Hovedstadsområdet. Vi er holdet, man gerne vil se – og vi er glade for at være en del af den udvikling, man ser i dansk herrehåndbold i disse år,” siger direktør Jens Boesen.

Årsregnskabsmeddelelse for 2013/14 vil blive offentliggjort den 30. september 2014.

For yderligere information om KIF Håndbold Elite A/S kontakt da:

Adm. Direktør Jens Boesen på telefon 7632 6001

KIF Håndbold Elite A/S

Ambolten 2-6

Hjemmeside: www.kif.dk

Certified Advisor:

PricewaterhouseCoopers

Statsautoriseret Revisionspartnerselskab

Strandvejen 44

Carsten Hemme

www.pwc.dk

KIF Håndbold Elite A/S er et selskab, hvis formål er at drive elitehåndbold. Herreligaen (HHL) under navnet KIF Kolding København  og 3. division herrer under navnet KIF Vamdrup med tilhørsforhold og hjemmebane i Vamdrup.

Fondsbørsmeddelelse nr. 2 - Halvårsresultat for KIF Håndbold Elite.pdf