QPR ja Tieto yhteistyöhön – QPR:n menetelmä ja työkalut liiketoimintalähtöisen kokonaisarkkitehtuurikonsultoinnin tueksi

QPR Software ja Tieto ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka tavoitteena on tarjota asiakkaille liiketoimintalähtöisiä kokonaisarkkitehtuuripalveluita merkittävien liiketoiminnallisten tulosten saavuttamiseksi. QPR toimittaa Tiedolle QPR EnterpriseArchitect –ohjelmiston ja siihen sisältyvän liiketoimintalähtöisen metodologian. Nämä luovat vahvan alustan Tiedolle kokonaisarkkitehtuuri-konsultointipalvelujen tarjoamiselle omille asiakkailleen.

”Isona kokonaisarkkitehtuuritoimijana meille on tärkeää palvella asiakkaitamme hyödyntäen parhaita menetelmiä ja välineitä. Huomioiden QPR:n markkina-aseman Suomen kokonaisarkkitehtuurin pelikentällä, meille oli hyvin luontevaa yhdistää voimamme heidän kanssa. Tämä askel tukee hyvin myös palveluidemme kehittämistä entistä kilpailukykyisemmiksi”, kommentoi Tiedolta Consultant, Head of Enterprise Architecture Consulting Ari Hirvonen.

QPR:n liiketoimintalähtöiseen kokonaisarkkitehtuuritarjoamaan kuuluvat QPR EnterpriseArchitect
-ohjelmisto, QPR:n kehittämä liiketoimintalähtöinen metodologia (QPR Operational Development Model) ja kattavat konsultointipalvelut. Ohjelmisto tarjoaa yhdistetyn suunnittelu- ja yhteistyöympäristön, jonka avulla voidaan mallintaa kokonaisarkkitehtuurin kaikkia ulottuvuuksia liiketoiminnasta tietojärjestelmiin, sekä viestiä niistä tehokkaasti eri kohderyhmille.

QPR:n kehittämä metodologia on käytännönläheinen tapa tarkastella organisaatioiden arkkitehtuurin eri osa-alueita. Sen pohjalta on helppo lähteä kehittämään toimintoja kokonaisvaltaisesti ja hahmottaa niiden riippuvuuksia tehokkuuden ja liiketoimintahyötyjen saavuttamiseksi. Asiakkaiden liiketoimintastrategian pohjalta QPR:n asiantuntijat analysoivat ja mallintavat heidän kokonaisarkkitehtuurinsa nyky- ja tavoitetilan sekä suunnittelevat tarvittavan kehityspolun.

”On hienoa saada Tiedon kaltainen tunnustettu ja tunnettu IT-palvelutalo kumppaniksemme hyödyntämään QPR:n liiketoimintalähtöistä kokonaisarkkitehtuurin menetelmää ja ohjelmistoa. Sopimuksen ansiosta voimme yhdessä Tiedon kanssa tarjota kokonaisvaltaisempia palveluita asiakkaille, jotka parantavat entisestään kokonaisarkkitehtuurityöstä saatavia liiketoimintahyötyjä. Lisäksi yhteistyö mahdollistaa meille ratkaisujemme edelleen kehityksen asiantuntevan palautteen pohjalta”, jatkaa QPR:n Suomen liiketoiminnoista vastaava johtaja Matti Erkheikki.

QPR Software

QPR Software on erikoistunut yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioiden toiminnan kehittämiseen. Missiomme on auttaa asiakkaitamme tulemaan ketteriksi ja tehokkaiksi toiminnassaan. Tarjoamme ohjelmistoja ja asiantuntijapalveluja kokonaisarkkitehtuurin kehittämisessä, prosessien mallintamisessa ja analysoinnissa sekä suorituskyvyn mittaamisessa. Meillä on yli 1500 asiakasta yli 50 maassa ja osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.  www.qpr.fi

Lisätietoja antaa:

Teija Räsänen,
Marketing Manager,

Puh. 044 7868 871,
teija.rasanen(at)qpr.com

Tieto

Tieto on Pohjoismaiden suurin tietotekniikkapalveluyritys, joka tarjoaa täyden elinkaaren IT-palveluita sekä yksityiselle että julkiselle sektorille ja tuotekehityspalveluita viestintäteknologian ja sulautettujen järjestelmien alueella. Yhtiön tuotekehitysliiketoiminta ja toimituskeskukset toimivat maailmanlaajuisesti. Tieto on sitoutunut kehittämään yrityksiä ja yhteiskuntaa tietotekniikan ja vahvan toimiala- ja asiakasymmärryksen avulla, sekä auttaa asiakkaitaan löytämään uusia mahdollisuuksia liiketoiminnan muutoksessa. Me Tiedossa uskomme jatkuvaan kehittymiseen ja työmme tuloksiin.

Tieto on perustettu vuonna 1968, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yrityksen palveluksessa työskentelee noin 14 000 ammattilaista yli 20 maassa. Tiedon liikevaihto on noin 1,6 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQ OMX:ssä Helsingissä ja Tukholmassa. Lisätietoja osoitteessa www.tieto.fi.