Arseus in de Amsterdam Midkap Index

Waregem (België) / Rotterdam (Nederland)[1], 21 maart 2014 - Arseus kondigt vandaag aan dat de onderneming per 24 maart 2014 zal worden opgenomen in de AMX-index. Het aandeel Arseus is sinds 2007 genoteerd aan Euronext Brussels en Amsterdam en maakt vanaf 2010 deel uit van de Amsterdam Small Cap Index (AScX). Tevens kreeg Arseus op 16 december 2013 een optienotering.

De samenstelling van de AMX-index wordt jaarlijks in maart door Euronext Amsterdam herzien op basis van de vrij verhandelbare marktkapitalisatie van de beursgenoteerde ondernemingen. Per 20 maart 2014 bedroeg de totale marktkapitalisatie van Arseus € 1,1 miljard.

Door opname in de AMX-index zal de verhandelbaarheid en liquiditeit van het aandeel Arseus verder toenemen. Het aandeel wordt nu ook interessant voor institutionele beleggers die alleen handelen in de top-50 bedrijven die in de NYSE Euronext AMX- of de AEX-index zijn opgenomen.

Ger van Jeveren, CEO van Arseus: "Sinds de notering van Arseus op Euronext Brussels en Amsterdam in 2007, heeft zowel de onderneming als de koers van het aandeel een sterke groei doorgemaakt. Arseus heeft zich in hoog tempo ontwikkeld  tot een puur wetenschappelijke R&D-onderneming die innovatieve oplossingen en concepten levert aan bereidingsapotheken wereldwijd en totale ICT-oplossingen aan medisch professionals in België, Nederland en Frankrijk. De opname in de AMX-index is een belangrijke mijlpaal voor Arseus, het versterkt ons beleggingsprofiel en vergroot onze zichtbaarheid op de financiële markten, wat zal leiden tot een hogere liquiditeit."

[1]Dit persbericht wordt verstuurd door Arseus NV en Arseus BV.

Open onderstaande link voor het persbericht:

Arseus in de Amsterdam Midkap Index