Delårsrapport: Flügger koncern 3. kvartal 2013/14

Markedet for bygningsmaling i Danmark, Sverige og Norge – som er de primære for Flügger – har været præget af vigende efterspørgsel. Dertil kommer, at såvel den svenske som, ikke mindst, den norske valuta er faldet væsentligt det seneste år.

Flügger har trods denne udvikling været i stand til at løfte omsætningen til 1.454 mio. DKK fra 1.427 mio. sidste år i forretningsårets første 9 måneder. Det svarer til en salgsfremgang på 2 %. Periodens driftsresultat EBIT landede på 91 mio. DKK kontra 73 mio. sidste år. En fremgang på 25 %. Resultat før og efter skat voksede med henholdsvis 30 % og 45 %.

Peter Røpke, som tiltrådte stillingen som CEO for Flügger den 1. februar i år, udtaler: "Det er tilfredsstillende, at Flügger koncernen har kunnet leve op til sine mål i et relativt hårdt marked. I den korte tid, jeg har været del af koncernen, har jeg fået indtryk af, at man er i gang med rationaliseringer på stort set alle niveauer, samt at Flügger er et spændende selskab med høj soliditet og en indtjening, som er forbedret i forhold til sidste år."

Flügger har i forretningsårets første 9 måneder genereret et positivt cash flow på 192 mio. DKK kontra 149 mio. sidste år. Egenkapital andrager 836 mio. DKK, svarende til en soliditetsprocent på 71,5.

2014-03-27 Delårsrapport 3.  kvartal.pdf