DK Company tilpasser porteføljen

E-mail:investor@dkcompany.com

Website: www.dkcompany.com

DK Company tilpasser porteføljen

Med DK Companys overtagelse pr. 1. juli 2014 af de fire brands InWear, Part Two, Matinique og Soaked in Luxury fra IC Companys har koncernen forøget den eksisterende portefølje med nye brands med stor volumen. For at sikre rationalet i investeringen er strategien at fokusere på de brands med størst omsætningsmæssig volumen, bidrag til indtjeningen samt potentiale for fremtidig vækst.

Som konsekvens af strategien foretager DK Company en tilpasning af porteføljen. En række mindre brands; Sorbet, Occupied, Creamie og Blue Willi’s vil derfor inden årets udgang blive forsøgt solgt eller lukket ned.

Selvom de fire brands ikke har en strategisk fremtid hos DK Company, så har de alle fortsat et stærkt varemærke med en loyal kundegruppe, en god historik og vil kunne fortsætte den positive udvikling med den rette partner.

I de kommende måneder vil DK Company derfor søge i markedet efter potentielle købere, som kan videreføre de fire brands. DK Company vil overholde sine forpligtelser over for kunder og levere alle indeværende ordrer frem til årsskiftet.

DK Company afhænder i alt fire brands med en samlet årsomsætning på 90 mio. kr., mens der er investeret i fire brands, som forventes at tilføre en omsætning på 700 mio. kr.

Tilpasningen af porteføljen forventes ikke at have påvirkning på forventninger for 2014.

DK Company A/S

Jens Poulsen

Administrerende direktør

Selskabets Certified Advisor er Corporate Finance A/S, Jesper Gøthgen, tlf. +45 33 64 92 00.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Jens Poulsen på telefon 96 600 700