Periodemeddelelse 1. kvartal 2014

Gyldendal A/S

_____________________________________________________

Gyldendals omsætning til det private marked viste en lille vækst i første kvartal, hvilket primært kunne tilskrives et højere salg af skønlitteratur. Uddannelsesmarkedet udviklede sig som forventet på linje med sidste år, og det samme gjorde sig gældende for koncernens distributionsaktiviteter.

Gyldendals omsætning i første kvartal blev som forventet 168 mio. kr., hvilket var en stigning på 6 mio. kr. i forhold til samme periode i 2013. Resultat før skat i første kvartal blev -6 mio. kr., hvilket var en forbedring på 5 mio. kr. i forhold til første kvartal 2013, blandt andet som følge af reducerede omkostninger og tidsforskydninger i udgivelsesprogrammerne.

Gyldendal havde et usædvanlig godt fjerde kvartal i 2013, som ikke forventes på samme høje niveau i 2014. Samlet set forventer ledelsen derfor fortsat, at koncernens omsætning og resultat før skat for regnskabsåret 2014 vil være på samme niveau som i 2013.

Der er i perioden i øvrigt ikke indtruffet forhold, der påvirker koncernens finansielle stilling væsentligt.

København, den 9. april 2014

Direktionen:

Stig Andersen                              Bjarne Ponikowski

Adm. direktør                               Direktør

For yderligere informationer kontakt:

Adm. direktør Stig Andersen

Tlf.     3375 5555