RAMIRENT OSTAA ENEMMISTÖOSUUDEN SAFETY SOLUTIONS JONSEREDS:STA

RAMIRENT OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 24.4.2014 klo 10.00

Vantaa, 2014-04-24 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Ramirent, johtava konevuokrausratkaisujen tarjoaja, on tehnyt sopimuksen enemmistöosuuden ostamisesta ruotsalaisesta Safety Solutions Jonsereds yhtiöstä, joka on erikoistunut kehittämään ja suunnittelemaan putoamissuojia ja turvallisuusratkaisuja rakennusalalle.

Safety Solutions Jonsereds työllistää 16 henkilöä kolmessa toimipisteessä Ruotsissa ja yhtiöllä on toimipiste myös Suomessa. Yhtiön omistaa Accent Equity 2008 rahasto, joka on Accent Equity Partners Ab:n hallinnoima. Ramirent tulee omistamaan 50,1 %:n omistusosuuden Safety Solutions Jonsereds yhtiöstä ja jäljelle jäävä 49,9 %:n omistusosuus jää Accent Equity yhtiölle ja toimivalle johdolle. Ramirentillä on optio lunastaa loput omistuksesta seitsemän vuoden aikana.

Yritysosto parantaa Ramirentin olemassa olevaa tarjontaa turvallisuusratkaisuissa yhä kokonaisvaltaisemmaksi, jolla pyritään vähentämään tapaturmia työmailla.

Yritysosto on linjassa Ramirentin brändilupauksen More Than MachinesTM kanssa, jonka mukaan tuotamme lisäarvoa asiakkaalle toimittamalla enemmän kuin koneita eli lisäarvopalveluja ja asiantuntemusta. "Olemme iloisia, että voimme julkistaa tämän kaupan, joka vahvistaa tarjontaamme ja osaamistamme turvallisuuden alalla," sanoo Magnus Rosén, Ramirentin toimitusjohtaja. "Safety Solutions Jonsereds:lla on laaja ja vahva kokemus putoamissuojajärjestelmien kehittämisestä, suunnittelusta ja asentamisesta. Yhdistämällä Safety Solutions Jonsereds:in turvallisuusosaaminen ja Ramirentin laajan toimipisteverkosto, luomme markkinoille ainutlaatuisen asiakastarjonnan.

Vantaalla 24.4.2014

RAMIRENT OYJ

Magnus Rosén

LISÄTIEDOT:
Magnus Rosén, toimitusjohtaja, Ramirent Oyj, puh 020 750 2859
Jonas Söderkvist, talousjohtaja ja EVP konsernitoiminnot, puh 020 750 3248

JAKELU:
www.ramirent.com

Ramirent on enemmän kuin koneita. Olemme johtava konevuokrauskonserni, joka yhdistää parhaat koneet, palvelun ja osaamisen vuokrausratkaisuiksi jotka yksinkertaistavat liiketoimintaa. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakentamista, teollisuutta, palvelusektoria, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2013 konsernin liikevaihto oli 647 miljoonaa euroa. Konsernilla on 2 600 työntekijää 304 toimipaikassa 10 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.