Alm. Brand Formue A/S i likvidation – Delårsrapport for 1. kvartal 2014

København, 2014-05-09 12:27 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Vedlagt fremsendes selskabets delårsrapport for 1. kvartal 2014, hvoraf følgende kan fremhæves:

• Selskabet har i første kvartal 2014 realiseret et overskud efter skat på 22,6 mio.kr. mod et overskud efter skat på 27,9 mio.kr. i første kvartal 2013.
  • Resultatet for første kvartal kan primært henføres til kursreguleringer på aktierelaterede papirer, som i første kvartal påvirkede resultatet positivt med 21,3 mio.kr.
  • Selskabet trådte i likvidation på en ekstraordinær generalforsamling den 18. marts 2014. Selskabets havde forud for generalforsamlingen meddelt, at hele beholdningen af værdipapirer var solgt.
  • Indre værdi pr. aktie er i første kvartal 2014 steget fra 125,73 kr. til 133,99 kr. svarende til en stigning på 6,6 %. Ultimo første kvartal 2014 udgjorde kurs/indre værdi 0,96.
  • Selskabet har tidligere meddelt, at der forventes et likvidationsprovenu i niveauet 132-134 kr. pr. aktie af nominelt 10 kr. (eksklusiv selskabets beholdning af egne aktier) og afhængig af de endelige likvidationsomkostninger. Den hidtidige likvidationsbehandling har ikke medført en ændret forventning.
  • Såfremt likvidationen forløber som planlagt forventes likvidationen gennemført inden udgangen af september 2014.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne selskabsmeddelelse bedes rettet til likvidator Peter Ketelsen på telefon 70121211.

ABF - 07-2014 - Delårsrapport Q1 2014 - dansk.pdf ABF - 07-2014 - Selskabsmeddelelse - kvartalsrapport Q1-2014.pdf