Kvartalsmeddelelse vedr. Q1 2014

E-mail:investor@dkcompany.com

Website: www.dkcompany.com

Kvartalsmeddelelse vedr. 1. kvartal 2014

Bestyrelsen for DK Company A/S har den 14. maj 2014 godkendt regnskabet for 1. kvartal 2014, der omfatter perioden 1. januar 2014 til 31. marts 2014. Regnskabet er ikke revideret.

Koncernen har i perioden realiseret en omsætning på forventet niveau, men sammenlignet med sidste år realiseres omsætning og indtjening under Q1 2013. Den lavere indtjening kan primært tilskrives nedenstående ændringer og tiltag i koncernens norske retail-aktivitet.

DK Company Koncernen har som oplyst i First North meddelelse 24/2014 i Q1 2014 erhvervet 12,5% af aktiekapitalen i datterselskabet DKC Retail Norway AS, der forestår selskabets retail-aktiviteter i Norge. Som led i overtagelsen af den resterende andel af aktiekapitalen i delkoncernen er der foretaget udskiftning i ledelsen. Koncernen har i den sammenhæng gennemgået en oprydningsproces i Q1 2014, hvor der er realiseret omsætning med et lavere bruttoresultat som følge heraf.

Resultatet for perioden 1/1 2014 — 31/3 2014 (3 mdr.)

• Koncernens omsætning for fortsættende aktiviteter realiseredes med 421 mio. kr. mod 442 mio. kr. i samme periode 2013 svarende til et fald på 21 mio. kr.
  • For fortsættende aktiviteter realiseredes et bruttoresultat på 215 mio. kr., svarende til en dækningsgrad på 51%, mod 230 mio. kr., svarende til en dækningsgrad på 52% i Q1 2013.
  • Resultat før afskrivninger og finansielle poster (EBITDA) for fortsættende aktiviteter realiseres i Q1 2014 med 36 mio. kr. mod 50 mio. kr. i den samme periode sidste år.
  • Overskudsgraden for fortsættende aktiviteter (resultat af primær drift (EBIT) / nettoomsætning) udgør for perioden 8% mod 11% i samme periode sidste år.
  • Resultat før skat for fortsættende aktiviteter udgør for perioden 37 mio. kr. mod 51 mio. kr. for samme periode sidste år svarende til et fald på 14 mio. kr.

Forventninger til årsregnskabet for 2014

Koncernen fastholder forventningerne til regnskabsåret 2014 som blev meldt ud i First North meddelelse 26/2014 den 27. marts 2014 i forbindelse med offentliggørelsen af akkvisitionen af The Original Group A/S:

• Koncernens nettoomsætning for hele 2014 forventes at blive i størrelsesordenen 1.850-2.000 mio. kr.
  • Koncernens samlede forventninger til resultatet før afskrivninger og finansielle poster (EBITDA) for hele 2014 forventes i niveauet 125-135 mio. kr.
  • Resultat af primær drift (EBIT) for koncernen forventes at udgøre 105-120 mio. kr. for hele 2014.

Regnskabet for første halvår af 2014 vil blive offentliggjort den 28. august 2014.

Ikast, den 14. maj 2014

Bo Knudsen                                     Jens Poulsen

Bestyrelsesformand                          Administrerende Direktør

Selskabets Certified Advisor er Corporate Finance A/S, Jesper Gøthgen, tlf. +45 26 70 49 93