SmartGuy Group A/S - Periodemeddelelse for 3. kvartal regnskabsåret 2013/14

Selskabsmeddelelse nr. 9 / 2014

SmartGuy Group A/S – Periodemeddelelse for 3. kvartal regnskabsåret 2013/14

Præcisering af forventningerne til helåret

I overensstemmelse med reglerne for børsnoterede selskabers afgivelse af periodemeddelelser aflægger SmartGuy Group A/S hermed periodemeddelelse for perioden 1. januar til 30. marts 2014.

Markedsudviklingen i kvartalet har været karakteriseret af fortsat intens konkurrence på selskabets nordiske hjemmemarked og fortsat stor uro på markederne i Ukraine og Rusland.

Koncernen har i kvartalet været fokuseret på forberedelserne til lanceringen af STYLEPIT på hjemmemarkedet i Norden, og derudover har der fortsat været fokus på opgraderingen af salgs- og marketingafdelingen samt udbygningen af et højt performende team.

Koncernens forventninger til finansåret 2013/14 kan præciseres:

Ledelsen fastholder forventningen om en omsætning i niveauet DKK 500 mio. for helåret og præciserer, at indtjeningsbidraget før særlige poster (EBITDA før særlige poster) for helåret nu forventes at ligge i den nedre ende af det udmeldte interval på DKK -20 til -30 mio.

I tredje kvartal er der arbejdet intensivt med forberedelser til lanceringen af STYLEPIT varemærket på de nordiske hjemmemarkeder. Lanceringen af STYLEPIT med ny visuel identitet er gennemført i regnskabsårets fjerde kvartal på baggrund af en gennemgribende analyse af positionering og strategi.

STYLEPIT markerer en stærk satsning på opfyldelse af koncernens ambition om at blive det foretrukne e-commerce fashion site i hjemmemarkedet, Norden, og et væsentligt site for modebeviste forbrugere i udvalgte europæiske markeder inden for koncernens segmenter, mænd, kvinder og børn.

Alle tre hovedforretningsområder – herretøj, dametøj og børnetøj er nu samlet på et fælles website med et samlet ”look and feel”, der er i overensstemmelse med det opgraderede brand image. Samlingen af forretningsområder under ét fælles varemærke og én platform ventes at bidrage til en markant effektivisering og forbedret udbytte af salgsfremmende omkostninger.

De første resultater efter lancering af den nye identitet og positionering i årets fjerde kvartal har været positive og modtagelsen hos kunderne i de nordiske hjemmemarkeder meget tilfredsstillende.

Der er i regnskabsårets fjerde kvartal lanceret en større TV kampagne, som er fulgt op af digitale kampagner. STYLEPIT markerer en stærk opjustering af fashion elementet i koncernens go-to-market tilbud til kunderne med en fuldstændig nyudvikling af design og opgraderet ”user experience flow”.

STYLEPIT navnet er nu det samlende varemærke på tværs af koncernens online modeportaler samt koncernens eget tøjmærke. Som led i transformationen er der tidligere gennemført navneskifte i koncernens datterselskaber til STYLEPIT og i det børsnoterede moderselskab planlægges nu også et navneskifte til STYLEPIT.

Der er ikke indtruffet øvrige begivenheder eller transaktioner, der væsentligt påvirker selskabets finansielle stilling sammenholdt med den offentliggjorte halvårsrapport. Vedlagt denne meddelelse er desuden bilag med genoptryk af halvårsrapporten for 2013/14 med opgørelse af finansiel stilling per 31. december 2013 inklusiv sammenligningstal fra foregående regnskabsår.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til adm. direktør Thomas Wandahl på mobil nr. +45 51 85 00 00 eller til finansdirektør Marc Jeilman på mobil nr. +45 20 35 25 80.

SmartGuy Group A/S

STYLEPIT_Meddelelse nr  9_2014_dansk.pdf STYLEPIT_bilag_finansiel stilling pr halvåret.pdf