Victoria Park offentliggör prospekt

Med anledning av att Victoria Park ansökt om att dess stamaktier av serie B ska upptas till handel på NASDAQ OMX Stockholm offentliggör bolaget nu ett prospekt.

Styrelsen för Victoria Park AB (publ) har upprättat ett prospekt med anledning av att bolaget ansökt om att dess stamaktier av serie B ska upptas till handel på NASDAQ OMX Stockholm. Beräknad första dag för handel i de nya aktierna är på måndag, den 19 maj 2014. De nya aktierna har tillkommit genom en fondemission beslutad på Victoria Parks årsstämma den 23 april 2014. Beslutet innebar att den som är registrerad som innehavare av stamaktie av serie A i bolaget per avstämningsdagen, vilken infaller idag, kommer att tilldelas två nya stamaktier av serie B per stamaktie av serie A. Sista dag för handel i stamaktie av serie A inklusive rätt att delta i fondemissionen var den 13 maj 2014.

Prospektet har idag fredag den 16 maj 2014 godkänts och registrerats av Finansinspektionen i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Prospektet finns tillgängligt på bolagets webbplats (www.victoriapark.se/bolaget) och kommer att finnas tillgängligt på Finansinspektionen webbplats (www.fi.se/Register/Prospektregistret).

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Victoria Park AB (publ) ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande 16 maj 2014 kl 13.30.

16 maj 2014

För ytterligare information, vänligen kontakta:
CEO Peter Strand, telefon 070-588 16 61, e-post peter.strand@victoriapark.se
eller
CFO Andreas Morfiadakis, telefon 076-133 16 61, e-post andreas.morfiadakis@victoriapark.se

Victoria Park AB (publ)
Box 300 50, 200 61 Limhamn
Org nr 55 66 95-0738
Säte Malmö
www.victoriapark.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Victoria Park Pressrelease 2014-05-16.pdf

Om Victoria Park
Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, inriktat på bostadsfastigheter, med affärsområdena förvaltningsfastigheter och livsstilsboende. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och social dimension ska Victoria Park skapa och förädla värden i en växande bostadsfastighetsportfölj i södra och mellersta Sverige. Victoria Parks fastighetsportfölj uppgår till 367 tkvm, fördelat på 337 tkvm bostäder och 30 tkvm kommersiella lokaler. Därtill äger bolaget byggrätter motsvarande 19 tkvm BTA vid Limhamns kalkbrott i Malmö. Victoria Park-aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap.

victoriapark_press_140516.pdf